FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Znana.
Znana
Znana (przystanek)

Widok na kraniec autobusowy

Zespół przystankowy Znana (nr 5104, rozkłady jazdy) – pętla położona przy ulicy Jana Olbrachta w rejonie skrzyżowania z ulicą Znaną i między ulicami Boznańskiej i Stromą.

Historia Edytuj

Kraniec Znana został uruchomiony dnia 24 marca 1986 roku, jako kraniec uliczny przy ul. Jana Olbrachta. Linie kończące tutaj swój bieg zawracają przez kryterium uliczne Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta.

Tego samego dnia zlikwidowano dotychczasowy kraniec w tym rejonie - Strąkowa. Jako pierwsze pojawiły się tutaj linie 155 oraz 355. W 1989 roku linie 155 oraz 355 połączono w jedną linię - 155.

W 1999 roku skierowano tutaj początkowo weekendowe kursy linii 522, a od 2000 roku wszystkie kursy linii 522 z Wilanowa. Dziewięć lat później, w 2009 roku, pojawiła się tutaj także linia 520 z Marysina. W tym samym roku, w miejsce linii 522 pojechała okresowa linia 422. A w 2011 roku linię 422 zlikwidowano.

W 2012 roku pojawiła się tutaj linia 197, a także, w okresie od 2 maja do 9 września, w związku z budową centralnego odcinka drugiej linii metra i zamknięciem ul. Marszałkowskiej, w miejsce 520 pojechała zastępcza linia 522. W 2013 roku pętla została wyremontowana - wymieniono wówczas chodnik, wiaty przystankowe, a także nawierzchnię krańca. Rok później usunięto stąd także linię 197.

Dnia 25 listopada 2016 roku, w związku z kolejnym etapem rozbudowy II linii metra na Woli, z krańca zniknęła linia 520, którą zastąpiły linie 155 i 167, a także uruchomiono przystanek nr 02 dla linii 129.

Układ przystanków Edytuj

Obecnie, kraniec funkcjonuje jako krańcowy dla linii 197 i 520 W zespole zatrzymują się następujące linie komunikacji miejskiej:

Galeria Edytuj

Krańce komunikacyjne na Woli:

Obecnie działające: Cmentarz WolskiDworzec Zachodni (Tunelowa)EsperantoJana OlbrachtaKołoMłynówOdolanyPłocka-SzpitalRondo DaszyńskiegoRondo RadosławaZnana
Historyczne: OkopowaRedutowaStaszica