FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Zajezdnia autobusowa Stalowa.
Zajezdnia Stalowa
156

Zdjęcie archiwalne: Autobus linii 156 stojący na krańcu

Zespół przystankowy Zajezdnia Stalowa (nr 1199, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, położony przy ul. Stalowej, w okolicy bramy zajezdni autobusowej Stalowa na Pradze Północ.

Historia Edytuj

Pętla autobusowa powstała w 1995 roku, gdy 1 sierpnia przedłużono tu linię 156, kursującą do tej pory z Huty na Bródno-Podgrodzie. Linia ta kończyła tu swoją trasę do 1 czerwca 2013 roku, gdy w związku z ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności połączono ją z linią 140. Od 5 marca do 25 czerwca 2001 roku swój kraniec miała tu linia 312, a od 7 listopada 2011 roku swój kraniec znalazła tu jednokierunkowa linia 460, która została zlikwidowana 27 lutego 2015 roku – wtedy też zespół przestał pełnić rolę krańca. Do zespołu podjeżdżają obecnie niektóre kursy linii nocnych w celu dowożenia kierowców zajezdni autobusowej Stalowa.

Układ przystanków Edytuj

Krańce komunikacyjne na Pradze Północ:

Obecnie działające: CzynszowaDworzec WileńskiDworzec Wschodni (Kijowska)Kawęczyńska-BazylikaMetro Stadion NarodowyPlac HalleraRondo Starzyńskiego
Historyczne: RadzymińskaZoo
Niewykorzystywane: Ratuszowa-ZooZajezdnia Stalowa