FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy dawnej pętli tramwajowej. Zobacz też: Obszar Wierzbno, Osiedle Wierzbno, Stacja metra Wierzbno oraz Zespół przystankowy Metro Wierzbno.

Pętla tramwajowa Wierzbno – nieistniejąca pętla tramwajowa położona dawniej na terenie parku Arkadia, u zbiegu ulicy Puławskiej i Żywnego. Dziś w jej pobliżu zastępuje ją zespół przystankowy "Królikarnia". W jej miejscu powstanie budynek mieszkalny przy Puławskiej 111.

Pętla "Wierzbno" została oddana do użytku 30 października 1924 roku i jako pierwsze dojechały tam linie 1 i 19. Ostatni tramwaj przestał z niej korzystać w 1965 roku, od tego czasu była jedynie krańcem zapasowym bądź tymczasowym, między innymi na potrzeby tramwajów mikołajkowych. Do samego końca istnienia pętli zachowało się na niej pięć autentycznych wysięgników firmy Siemens, powszechnie używanych w okresie międzywojennym, jednych z ostatnich w Warszawie. Pętlę próbowano uchronić wpisem do rejestru zabytków, mimo tego została ona zlikwidowana 11 listopada 2006 roku i rozebrana w latach 20062007.

Linki zewnętrzneEdytuj

Krańce komunikacyjne na Mokotowie:

Obecnie działające: BokserskaChełmskaEC SiekierkiKieleckaKierbedziaKrólikarniaMetro SłużewMetro WierzbnoMetro WilanowskaRakowiecka-SanktuariumRondo Unii EuropejskiejSadybaSiekierki-SanktuariumSpartańskaStegnyWoroniczaWynalazekWyścigiZajezdnia Woronicza

Historyczne: BasztyKonstancińskaKoszykarskaOkrężnaPłatowcowaPiaseczyńskaPodchorążychSandomierskaWierzbnoWołoskaWejnerta

Zawieszone: Służewiec