FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Tarchomin Kościelny.
Mehoffera
Tarchomin Kościelny 01

Przystanek nr 01 (2015)

52° 19.436' N 20° 56.562' E

Zespół przystankowy Tarchomin Kościelny (nr 1507, rozkłady jazdy) – pętla tramwajowa położona w dzielnicy Białołęka, u zbiegu ul. Światowida i ul. Mehoffera, w pobliżu zespołu Mehoffera.

Układ przystankówEdytuj

  • 01:
    dla wsiadających: 2, 17
  • 02:
    dla wysiadających: 2, 17
  • 71:
    techniczny: 17
  • 72:
    techniczny: 2

HistoriaEdytuj

Początkowo planowane było nazwanie pętli Nowe Świdry, jednak w związku z wieloma przeciwnymi głosami, choćby takimi, że obszar o tej nazwie znajduje się po południowej stronie ul. Mehoffera, ponadto nazwa nie jest znana mieszkańcom i lepiej byłoby włączyć zespół w zespół Mehoffera skierowano wniosek o zmianę nazwy do konsultacji z Zespołem ds. Nazewnictwa Miejskiego. Zespół zarekomendował nazwę Tarchomin Kościelny, argumentując to faktem znajomości przez mieszkańców terminu i umiejscowienia w topografii dzielnicy słowa Tarchomin, a dopisek Kościelny pozwala na dokładniejsze wskazanie miejsca zespołu, gdyż obok znajduje się Kościół św. Jakuba. Spotkało się to także z głosami niezadowolenia – Miejski System Informacji przyporządkowuje ten teren do Nowodworów, a polityk lewicowy Sebastian Wierzbicki ocenił nazwę jako zbyt klerykalną – nazwa ta została jednak przyjęta przez Zarząd Transportu Miejskiego.

Zespół składa się z czterech przystanków położonych przy pętli tramwajowej, która zaczęła działać 24 grudnia 2014 roku, po oddaniu do użytku linii tramwajowej wzdłuż ul. Światowida – jako pierwsze dotarły tutaj pojazdy linii 2, kończące trasę na przystanku nr 01. Dnia 4 maja 2015 skierowano tutaj także tramwaje linii 17. Po wybudowaniu trasy tramwajowej do krańca Nowodwory, skierowano tam wówczas linię 2, pozostawiając kilka kursów skróconych na dotychczasowej trasie.

Galeria Edytuj

Krańce komunikacyjne na Białołęce:

Obecnie działające: AnnopolBrzezinyBukówBiałołęka DworskaChoszczówkaDąbrówka WiślanaDom Samotnej MatkiGrodziskJesiennych LiściJuranda ze Spychowa-SzkołaKupieckaNowodworyOlesinOsiedle DerbyPoetówTarchominTarchomin KościelnyZaułek-SzkołaŻerań FSOŻerań Wschodni
Niewykorzystywane: Białołęka-KanałMarcelinMańki-WojdyNowodworskaSkarbka z GórStare ŚwidryZaplecze