FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Pancera.
Pancera nowy

Zespół przystankowy Pancera (nr 1257, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych położony na osiedlu Tarchomin w dzielnicy Białołęka, zlokalizowany na ul. Świderskiej, w pobliżu ul. Pancera.

PrzystankiEdytuj

HistoriaEdytuj

Pierwsza nazwa zespołu brzmiała Slalomowa – nieznany jest powód nadania tej nazwy nowemu wówczas zespołowi, ponieważ żadna ulica w pobliżu nie nosiła tej nazwy. 11 listopada 1989 roku, gdy ul. Świderską puszczono pierwszą linię autobusową 101 i uruchomiono ten zespół, już od kilku lat wszystko okoliczne ulice posiadały już swoje nazwy, więc nie istnieje możliwość, że planowano nadać taką nazwę którejś z okolicznych nienazwanych ulic. Nazwa ta utrzymała się do 1996 roku, gdy zespół przemianowano na Płudowską, a 21 czerwca 2008 roku nazwę zmieniono na obecną[1].

Do 18 października 2013 roku zespół składał się jedynie z przystanku 02, który znajdował się 100 metrów za dzisiejszym przystankiem o tym numerze – 19 października uruchomiono przystanek 01 w celu ułatwienia komunikacji mieszkańcom osiedli przy ul. Świderskiej.

Pierwotny zespół Pancera znajdował się w obrębie skrzyżowania ulic Nowodworskiej i Mehoffera – od dnia 21 czerwca 2008 nosi nazwę Nowodworska[1].

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 Archiwalny komunikat na stronie ZTM, dostęp: 28.04.2015

W sieci Wikii

Losuj Wikię