FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT).
PIMOT
DSC08294

Tramwaj linii 20 przy przystanku nr 01

Zespół przystankowy PIMOT (nr 1008, rozkłady jazdy) – zespół przystanków tramwajowych i autobusowych, położony na Pradze Północ, na ul. Jagiellońskiej przy Przemysłowym Instytucie Motoryzacji i Instytucie Badawczym Dróg i Mostów.

Historia Edytuj

Na planie z 1956 roku zespół ten nosi nazwę Pożarowa[1], a do 15 października 1996 roku nosił on nazwę Polmo.

Bezpieczne przejście pomiędzy przystankami, nad ul. Jagiellońską, zapewniała kładka o unikalnej, podwieszanej konstrukcji. Została ona jednak zamknięta w 2007 roku ze względu na jej zły stan techniczny.

Dnia 24 stycznia 2009 roku ZDM rozpisał przetarg na remont kładki, jednak jej budowa była opóźniona przez Zielone Mazowsze, ze względu na brak podjazdów dla rowerów[2]. Po dojściu do porozumienia renowację rozpoczęto dnia 7 października 2009 roku[3]. Koszt inwestycji wyniósł 3,8 mln złotych, a zakończyła się ona wiosną 2010 roku.

Dnia 24 marca 2018 roku, w związku z budową drogi dla rowerów wzdłuż ul. Jagiellońskiej na odcinku do ronda Starzyńskiego do trasy S8, zawieszono funkcjonowanie przystanku nr 02. W zamian został uruchomiony tymczasowy przystanek nr 52, który był zlokalizowany około 55 metrów przed dotychczasową lokalizacją.

Dnia 27 czerwca 2018 roku, w związku z zakończeniem kolejnego etapu prac związanych z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej na odcinku do ronda Starzyńskiego do trasy S8, przywrócono funkcjonowanie przystanku nr 02, likwidując tymczasowy przystanek nr 52.

Układ przystanków Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Schemat linii tramwajowych w 1956 roku, trasbus.com, dostęp: 30.10.2010
  2. Pasy zamiast kładki? "To szaleństwo", tvnwarszawa.pl, 28.09.2009
  3. Zielone światło dla kładki, zdm.waw.pl, 07.10.2009