FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: osiedle Derby oraz zespoły przystankowe Osiedle Derby III i Osiedle Derby VI.
Osiedle Derby

Zespół przystankowy Osiedle Derby (nr 1359, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, który znajduje się na Białołęce, w pobliżu skrzyżowania ul. Skarbka z Gór i ul. Magicznej.

Historia Edytuj

Zespół ten powstał w 1 marca 2008 roku w celu poprawy komunikacji w rejonie osiedla Derby – początkowo był to przystanek przelotowy dla linii 204, która rok później zaczęła tu kończyć swoją trasę wraz z linią 304, a w 2013 roku, po rozbudowie krańca oraz przebudowie ul. Skarbka z Gór, dołączyła do nich linia 527. W 2015 roku dołączyła tu linia E-7 oraz linia nocna N11, a w 2016 - linia E-9.

W dniach 15 - 16 lutego 2018 roku, w związku z uszkodzeniem prawego pasa jezdni na pętli autobusowej (obok peronu przystankowego), zawieszone zostało funkcjonowanie przystanku nr 02 - dla linii 204527 i N11 przystankiem dla wysiadających był przystanek nr 01, natomiast przystankiem dla wsiadających - 04. Linie 527 i N11 odbywały postoje na pętli na lewym (sąsiednim do uszkodzonego) pasie ruchu.
Osiedle Derby (przystanek) 3

Przystanek nr 02

Dnia 16 lutego 2018 roku, po wykonaniu niezbędnego remontu jezdni pętli autobusowej, autobusy wróciły na swoje podstawowe przystanki krańcowe.

Układ przystanków Edytuj

Galeria Edytuj

Krańce komunikacyjne na Białołęce:

Obecnie działające: AnnopolBrzezinyBukówBiałołęka DworskaChoszczówkaDąbrówka WiślanaDom Samotnej MatkiGrodziskJesiennych LiściJuranda ze Spychowa-SzkołaKupieckaNowodworyOlesinOsiedle DerbyPoetówTarchominTarchomin KościelnyZaułek-SzkołaŻerań FSOŻerań Wschodni
Niewykorzystywane: Białołęka-KanałMarcelinMańki-WojdyNowodworskaSkarbka z GórStare ŚwidryZaplecze