FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Nowe Włochy.
Nowe Włochy
Nowe Wlochy

Pętla autobusowa Nowe Włochy

Zespół przystankowy Nowe Włochy (nr 4224, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych, położony we Włochach, wzdłuż ul. Chrościckiego w obrębie jej skrzyżowań z ul. Obywatelską i al. 4 Czerwca 1989 roku oraz na al. 4 Czerwca 1989 roku. Przystanek nosił dawniej nazwę Włochy.

Pętla funkcjonuje w tym miejscu od 15 maja 1960 roku, gdy skierowano tu nową linię 149 kursującą z Wolskiej - pętla nosiła wtedy nazwę Mikowa, ponieważ znajdowała się przy ówczesnej ul. Mikowej, czyli dzisiejszej Chrościckiego. W latach 60. pętla zmieniała nazwy na Kraszewskiego i Obywatelska, a od 1968 roku linię przekierowano do pętli Gniewkowska / Ordona. W 1979 roku linię 149 wycofano z Włoch i skierowano na Groty, a do pętli skierowano linię 173 z Placu Narutowicza. W 1986 roku pętlę przemianowano na Włochy, a w 1996 na dzisiejszą nazwę. W latach 1995-1996 kończyła tu swoją trasę linia okresowa 373, która ponownie zawitała tu w 1999 roku gdy przekształcono w nią dotychczasową linię 173 - linia ta kończyła tu swoją trasę do likwidacji w 2005 roku. Od 1996 roku do dziś kończy tu swoją trasę linia 127, która początkowo kursowała z Bródna-Podgrodzia, a w 2008 roku dołączyła linia 206 z Odolan.

  • 01:
    krańcowy: 127, 206
  • 02:
    nieużywany
  • 03:
    stały: 194
    na żądanie: N85
  • 05:
    stały: 194
    na żądanie: N85

Krańce komunikacyjne we Włochach:

Obecnie działające: Lotnisko ChopinaNowe WłochyPaluchP+R Aleja Krakowska
Nieużywane: Instalatorów
Nieistniejące: Port lotniczy im. F. Chopina

W sieci Wikii

Losuj Wikię