FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Nowe Włochy.
Nowe Włochy
Nowe Wlochy

Pętla autobusowa Nowe Włochy

Zespół przystankowy Nowe Włochy (nr 4224, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych, położony we Włochach, wzdłuż ul. Chrościckiego w obrębie jej skrzyżowań z ul. Obywatelską i al. 4 Czerwca 1989 roku.

Historia Edytuj

Pętla została uruchomiona 15 maja 1960 roku i nosiła wówczas nazwę Mikowa (znajdowała się przy ówczesnej ul. Mikowej, czyli dzisiejszej Chrościckiego)Jako pierwszą, skierowano tutaj nową linię 149, która zapewniała połączenie z Cmentarzem Wolskim.

Jeszcze w latach 60. pętla zmieniała nazwy na Kraszewskiego i Obywatelska, a od 1968 roku zmieniono nazwę na Gniewkowska/Ordona.

W 1979 roku linię 149 wycofano z Włoch i skierowano na Groty, a do pętli skierowano linię 173 z Placu Narutowicza. W 1986 roku pętlę przemianowano na Włochy, a w 1996 na dzisiejszą nazwę. W latach 1995-1996 kończyła tu swoją trasę linia okresowa 373, która ponownie zawitała tu w 1999 roku, gdy przekształcono w nią dotychczasową linię 173 - linia ta kończyła tu swoją trasę do likwidacji w 2005 roku. Od 1996 roku do dziś kończy tu swoją trasę linia 127, która początkowo kursowała z Bródna-Podgrodzia, a w 2008 roku dołączyła linia 206 z Odolan.

Układ przystanków Edytuj

  • 01:
    krańcowy: 127, 206
  • 02:
    nieużywany
  • 03:
    stały: 194
    na żądanie: N85
  • 05:
    stały: 194
    na żądanie: N85

Krańce komunikacyjne we Włochach:

Obecnie działające: Lotnisko ChopinaNowe WłochyPaluchP+R Aleja KrakowskaWKD Raków
Nieużywane: Instalatorów
Nieistniejące: Port lotniczy im. F. Chopina