FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Kabaty (osiedle) i Stacja metra Kabaty.
Metro Kabaty

Zespół przystankowy Metro Kabaty (nr 3282, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych, położony na Kabatach w dzielnicy Ursynów, na skrzyżowaniu ul. Wąwozowej i al. Komisji Edukacji Narodowej, tworzący węzeł ze stacją metra M1 Kabaty.

Układ przystankówEdytuj

Metro Kabaty 02

Przystanek nr 02 (2014)

HistoriaEdytuj

1997 Kabaty-505

Pętla Metro Kabaty (1997)

52° 7.876' N 21° 3.893' E

Zespół został utworzony dnia 1 grudnia 1996 roku pod obecną nazwą. Jego celem było skierowanie do jednego miejsca wszystkich autobusów, które dotychczas zatrzymywały się na aż czterech ursynowskich krańcach. Swoją trasę kończyły na nim linie 412, 504, 505, 513 i 604. Zespół składał się z czterech przystanków.

W 1999 roku została oddana do użytku pętla Osiedle Kabaty, a zespół uzyskał charakter przelotowego. W całej swojej historii zatrzymywały się na nim także autobusy linii 306, 607, Z-1, Z-3 oraz Z-5.

Podczas uruchamiania komunikacji zastępczej, w zamian za metro, włączany do zespołu jest przystanek nr 01 zlokalizowany przy al. Komisji Edukacji Narodowej za skrzyżowaniem.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię