FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Osiedle Choszczówka.
Choszczówka

Zespół przystankowy Choszczówka (nr 1116, rozkłady jazdy) – kraniec autobusowy położony na osiedlu Choszczówka, w dzielnicy Białołęka.

Historia Edytuj

Kraniec powstał 20 czerwca 1962 roku i miał on formę łezki, która znajdowała się przy ul. Przytulnej na prywatnej działce. Została tam skierowana linia 133, wydłużona z pętli Płudy znajdującej się dawniej przy skrzyżowaniu ulic Mehoffera i Strzybnickiej. która dojeżdża tu nieprzerwanie do dziś. W 1986 roku do Choszczówki wydłużono z Marcelina-WTFS linię 176.

4 czerwca 1995 roku po wypowiedzeniu przez właściciela działki, na której znajdowała się pętla, umowy miastu utworzono nowy kraniec o tej nazwie w dzisiejszym kształcie pętli ulicznej. Od 2003 roku kończyła tu swoją trasę także linie nocna 613, zastąpiona w 2007 roku przez linię N13, a ta z kolei, w 2011 roku, przez linię N64.

Dnia 29 stycznia 2018 roku skierowano tutaj nową linię 376, która stanowi alternatywę dla linii 176 w szczycie porannym i popołudniowym.

Układ przystanków Edytuj

Przystanek krańcowy leży na ulicy Raciborskiejautobusy zawracają w kryterium ulicznym Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska. W zespole zatrzymują się następujące linie komunikacji miejskiej:

Krańce komunikacyjne na Białołęce:

Obecnie działające: AnnopolBrzezinyBukówBiałołęka DworskaChoszczówkaDąbrówka WiślanaDom Samotnej MatkiGrodziskJesiennych LiściJuranda ze Spychowa-SzkołaKupieckaNowodworyOlesinOsiedle DerbyPoetówTarchominTarchomin KościelnyZaułek-SzkołaŻerań FSOŻerań Wschodni
Niewykorzystywane: Białołęka-KanałMarcelinMańki-WojdyNowodworskaSkarbka z GórStare ŚwidryZaplecze