FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Błota (osiedle).
Błota
Błota (przystanek)

Widok na pętlę

Zespół przystankowy Błota (nr 2057, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych położony w dzielnicy Wawer, u zbiegu ulic Wał Miedzeszyński i Werbeny, obok granicy miasta. Przystanki leżą na ulicy Wał Miedzeszyński i na pętli położonej przy niej. Jest to przystanek graniczny I i II strefy biletowej dla linii 702.

Kraniec Błota, położony na pętli w kształcie łezki, początkowo wyłożonej kocimi łbami, powstał 6 września 1955 roku. Pierwsza dojechała tu wtedy linia 113-bis jadąca z Placu Trzech Krzyży, zlikwidowana po pięciu miesiącach od przedłużenia do nowej pętli. 16 września 1956 roku uruchomiono nową linię autobusową 132 kursującą z Błot do Otwocka - kursowała ona na tej trasie do 1958 roku, od 1957 roku pod oznaczeniem "S", a od 1958 roku jako "202".

30 października 1958 roku na pętlę trafiła linia 113 z Ronda Waszyngtona, przedłużona tu z Falenicy, i ze wszystkich linii kończących tu kiedykolwiek trasę przetrwała najdłużej - do 1993 roku, gdy zlikwidowano ją i połączono z linią 702.

Od 1993 roku pętla była niewykorzystywana aż do 15 listopada 1997 roku, gdy skierowano tu linię 161 ze Zbójnej Góry. Po skierowaniu linii 161 w 2009 roku ponownie do Oleckiej na kraniec Błota trafiła nowa linia 213 z Gocławia, która kończy tu swoją trasę do dziś.

Od maja do listopada 2007 roku swoją trasę kończyła tu także linia nocna N75. 9 listopada 2007 roku wydłużono ją do Karczewa, a trasę tu kończyły pierwszy i ostatni kurs linii. 1 stycznia 2013 roku całą trasę linii skrócono do Rychnowskiej.

  • 01:
    stały: 702
  • 02:
    stały: 702
  • 03:
    krańcowy: 213

Zespół ten jest przystankiem granicznym dla linii 702.  

Krańce komunikacyjne w Wawrze:

Obecnie działające: AleksandrówBłotaFalenicaMarysinMiędzylesiePKP MiędzylesieOleckaPKP MiędzylesieStrusiaWiśniowa GóraZbójna Góra
Nieużywane: ŚnieguliczkiPKP WawerRychnowskaKombajnistów

W sieci Wikii

Losuj Wikię