FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Osiedle Annopol i Ulica Annopol.
Toruńska
Annopol

Widok ogólny pętli (2008)

Pętla Annopol

Widok ogólny pętli (2015)

Zespół przystankowy Annopol (nr 1087, rozkłady jazdy) – zespół krańcowych przystanków tramwajowych położony na Białołęce, w ciągu ul. Annopol, w pobliżu skrzyżowania z Inowłodzką.

Historia Edytuj

Pętla została uruchomiona 17 października 1971 roku i powstała przy budowie trasy tramwajowej przez ul. Annopol - w chwili uruchomienia służyła jako kraniec dla linii 2, 3 i 34. W 1973 roku linie 2 i 3 przedłużono na Żerań Wschodni. Wtedy również skierowano tutaj linię 25 z Banacha, która kończy tu swoją trasę do dziś. W latach 1985-1989 w związku z remontem trasy w Alejach Jerozolimskich zamiast zawieszonej linii 25 swoją trasę kończyła tu linia 32, która pozostała tutaj do 2006 roku. 5 stycznia 1998 roku skierowano linię 1 kursującą na Koło, w 1999 skierowano tutaj nową linie 46 z Cmentarza Wolskiego.

Duże zmiany w układzie linii na pętli nastąpiły 2 stycznia 2006 roku - zlikwidowano linię 46, a w jej miejsce pojawiły się linie 3 z Gocławka oraz 23 z Nowego Bemowa, której krańce zamieniono z linią 32. Dnia 13 października 2007 linię 23 zastąpiła 25, a w latach 2011-2014 w czasie budowy II linii metra kończyła tu trasę także linia 26. W 2015 roku pętla przeszła modernizację i dobudowano do niej czwarty tor postojowy.

Układ przystanków Edytuj

  • 01:
    krańcowy: 25
  • 02:
    krańcowy: 3
  • 03:
    krańcowy: 1
  • 04:
    nieużywany

Krańce komunikacyjne na Białołęce:

Obecnie działające: AnnopolBrzezinyBukówBiałołęka DworskaChoszczówkaDąbrówka WiślanaDom Samotnej MatkiGrodziskJesiennych LiściJuranda ze Spychowa-SzkołaKupieckaNowodworyOlesinOsiedle DerbyPoetówTarchominTarchomin KościelnyZaułek-SzkołaŻerań FSOŻerań Wschodni
Niewykorzystywane: Białołęka-KanałMarcelinMańki-WojdyNowodworskaSkarbka z GórStare ŚwidryZaplecze