FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Osiedle Annopol i Ulica Annopol.
Toruńska
Annopol

Widok ogólny pętli (2008)

Pętla Annopol

Widok ogólny pętli (2015)

Zespół przystankowy Annopol (nr 1087, rozkłady jazdy) – zespół krańcowych przystanków tramwajowych położony na Białołęce, w ciągu ul. Annopol, w pobliżu skrzyżowania z Inowłodzką. Przy krańcu znajduje się ekspedycja Tramwajów Warszawskich.

Pętla została uruchomiona 17 października 1971 roku i powstała przy budowie trasy tramwajowej przez ul. Annopol - w chwili uruchomienia służyła jako kraniec dla linii "2" z Wilanowa, "3" z Gocławka i "34" z Osiedla Wolska. 16 września 1973 roku linię "2" przedłużono na Żerań Wschodni, 23 lipca kolejnego roku czyniąc to samo z linią "3" - wtedy też na Annopol trafiła linia 25 z Banacha, która kończy tu swoją trasę do dziś.

W latach 1985-1989 w związku z remontem trasy w Alejach Jerozolimskich zamiast zawieszonej linii "25" swoją trasę kończyła tu linia "32" - po remoncie mimo przywrócenia zawieszonej linii pozostawiono kursowanie linii "32" (w latach 1990-1993 tylko wydłużone kursy).

5 stycznia 1998 roku do krańca skierowano linię "1" kursującą na Koło, a rok później 9 października uruchomiono nową linię "46" na trasie Cmentarz WolskiAnnopol. Duże zmiany w układzie linii na pętli nastąpiły 2 stycznia 2006 roku - wtedy też zlikwidowano linię "46", na pętlę trafiła "3" z Gocławka i "23" z Nowego Bemowa, której krańce zamieniono z linią "32". 13 października 2007 linię "23" zastąpiła "25", a w latach 2011-2014 w czasie budowy II linii metra kończyła tu trasę także linia "26".

W 2015 roku pętla przeszła modernizację i dobudowano do niej czwarty tor postojowy.

  • 01:
    krańcowy: 25
  • 02:
    krańcowy: 3
  • 03:
    krańcowy: 1
  • 04:
    nieużywany

Krańce komunikacyjne na Białołęce:

Obecnie działające: AnnopolBrzezinyBukówBiałołęka DworskaChoszczówkaDąbrówka WiślanaDom Samotnej MatkiGrodziskJesiennych LiściJuranda ze Spychowa-SzkołaKupieckaNowodworyOlesinOsiedle DerbyPoetówStare ŚwidryTarchominZaułek-SzkołaŻerań FSOŻerań Wschodni
Niewykorzystywane: Białołęka-KanałMarcelinMańki-WojdyNowodworskaSkarbka z GórZaplecze

W sieci Wikii

Losuj Wikię