Wikia

Warszawikia

XLV Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta

Dyskusja2
4542stron na Warszawikii
VI LO im. Romualda Traugutta
Nowolipki
Wola
Gallery-79212996-500x500
Główne wejście szkoły
Rok założenia: 1954
Typ szkoły: Liceum ogólnokształcące
Dyrektor: mgr Agata Pallasch
Wicedyrektor: mgr Violetta Płaza
Adres: Miła 26
Zobacz szkołę w Google Maps

XLV Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta – szkoła średnia położona w dzielnicy Wola przy ul. Miłej 26. Dyrektorem szkoły jest mgr Agata Pallasch. W liceum obecnie uczy się 363 uczniów.

HistoriaEdytuj

Pierwszy rok szkolny w szkole został zainaugurowany 1 września 1954 roku i miało to miejsce w dawnej placówce przy ul. Smoczej 6. Organizatorem, jak i pierwszym dyrektorem szkoły był mgr Sergiusz Miecielica. Cztery lata później, 12 października 1958 roku, placówce nadano imię Romualda Traugutta. Po kolejnych pięciu latach szkołę przekształcono w szkołę podstawową nr 170, a następnie w XLV Liceum Ogólnokształcące, które w 1977 roku zostało przeniesione do budynku przy ul. Miłej 26.

Jak w każdej szkole, uczniowie klas pierwszych przyjmują ślubowanie, przyrzekając – "Przyrzekam: być godnym uczniem Liceum Ogólnokształcącego im. Romualda Traugutta. Przyrzekam: uczyć się dobrze, strzec honoru i godności mojej szkoły. Pracą swoją, nauką i postawą ucznia przyrzekam służyć wiernie Ojczyźnie."

XLV LO im. R. Traugutta w 1968 roku podczas uroczystości otrzymało sztandar ufundowany przez Rodziców, który został przekazany uczniom przez ówczesnego prezydenta Warszawy. W szkole jest jeszcze jeden sztandar powstania styczniowego, który został wyhaftowany przez uczennice. Miejscem otrzymania przez szkołę imienia jest warszawska Cytadela, na której 5 sierpnia 1864 roku stracono patrona szkoły. Na jego temat uczniowie pisali prace, a w każdą rocznicę powstania styczniowego pod Bramą Straceń składają kwiaty i znicze.

Dnia 10 grudnia 2004 roku w budynku szkoły odbyły się uroczystości związane z obchodami 50-lecia liceum. Uroczystość ta miała na celu przypomnienie historii, podsumowanie osiągnięć uczniów oraz złożenie najserdeczniejszych życzeń absolwentom i dawnym nauczycielom placówki. Wśród zaproszonych gości znalazł się Andrzej Juszkiewicz – prawnuk Romualda Traugutta oraz najsłynniejsi absolwenci, tacy jak Ryszard Kalisz, czy Edyta Jungowska.

Motto szkołyEdytuj

Szkoła to nie budynki!
Szkoła to uczniowie i nauczyciele,
szkoła to więź między nimi, szkoła to wspólna praca,
która łączy na całe życie.

Tradycje szkołyEdytuj

  • Dla upamiętnienia nadania szkole imienia Romualda Traugutta, uczniowie klas pierwszych na początku roku szkolnego oddają hołd patronowi na stokach Cytadeli Warszawskiej. W tym samym dniu odbywa się ślubowanie klas pierwszych.
  • Tradycja powstania styczniowego jest ciągle żywa wśród uczniów liceum. W każdą rocznicę powstania młodzież składa kwiaty i zapala znicze pod Bramą Straceń i pod Krzyżem Traugutta.

Sławni absolwenci liceumEdytuj

Dane teleadresowe szkołyEdytuj

Propozycje klas pierwszych na rok 2013/2014Edytuj

  • Klasa 1A (mat-fiz-inf) - dla kandydatów o zainteresowaniach przedmiotami ścisłymi, którzy w przyszłości zamierzają podjąć studia na uczelniach politechnicznych
  • Klasa 1B (biol-chem) - dla kandydatów o zainteresowaniach przyrodniczych, którzy zamierzają studiować medycynę, biologię, chemię, ochronę środowiska lub farmację
  • Klasy 1C (mat-geo)- dla kandydatów, którzy zamierzają studiować na kierunkach turystycznych, ekonomicznych czy zarządzania
  • Klasy 1D (pol-hist-wos) - nauka w klasie przygotowuje do studiowania na kierunkach: prawniczych, administracyjnych czy socjologii
  • Klasa 1E (geo-hist) - nauka w klasie przygotowuje do studiów na kierunkach: medycyna, ochrona środowiska, akademia wychowania fizycznego, pedagogika, psychologia czy biologia.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię