FANDOM

XLII LO konopnicka

XLII LO przy ul Madalińskiego 22

XLII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej to położona na Mokotowie, przy ul. Madalińskiego 22, szkoła średnia o ponad stuletnich tradycjach oświatowych. Dyrektorem placówki jest Bogusława Kornaszewska.

HistoriaEdytuj

Historia szkoły wywodzi się z założonej przez Stefanię Tołwińską w 1882 r. prywatnej pensji dla dziewcząt. Do 1902 r. szkoła mieściła się na ulicy Chmielnej. Następnie zajmowała specjalnie dla niej zaprojektowany budynek przy ul. Świętej Barbary. W 1920 r. szkołę upaństwowiono tworząc Państwowe Żeńskie Gimnazjum im. Marii Konopnickiej. W 1937 r. szkoła została przemianowana na XI Państwowe Żeńskie Gimnazjum i Liceum. W okresie okupacji niemieckiej szkoła prowadziła tajne nauczanie. "Konopnicka" zajęła II miejsce (ex aequo z liceum im. Królowej Jadwigi) pod względem liczby przeprowadzonych matur w tajnym nauczaniu podczas okupacji. Szkołę reaktywowano po wojnie jako liceum koedukacyjne, ale w 1951r. zlikwidowano je. Dopiero 9 lat później, w 1960 r. pierwsza na Mokotowie tysiąclatka otrzymała imię Marii Konopnickiej, która kultywuje do dzisiaj przedwojenne tradycje.

Linki zewnętrzneEdytuj

Oficjalna strona internetowa szkoły

Pomóż nam rozbudować ten artykuł!

Img038

W sieci Wikii

Losuj Wikię