Fandom

Warszawikia

Wizyta Apostolska Benedykta XVI w Warszawie

5429 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Benedykt XVI.JPEG

Benedykt XVI

Wizyta Apostolska Benedykta XVI w Warszawie – w dniach od 25 maja 2006 do 28 maja 2006 Ojciec Święty Benedykt XVI odbywał pielgrzymkę do Polski. Zgodnie z planem papież odwiedził Warszawę, Częstochowę, Wadowice, Kalwarię Zebrzydowską, Kraków i Oświęcim. Hasłem towarzyszącym podróży Benedykta XVI były słowa: Trwajcie mocni w wierze.

Benedykt XVI w WarszawieEdytuj

W czwartek 25 sierpnia 2006 o 11:00 Benedykt XVI przyleciał na lotnisko Warszawa-Okęcie, po czym przejechał papamobile z lotniska mijając pomniki: Bohaterów Getta, Poległym i Pomordowanym na Wschodzie, Powstania Warszawskiego i dojechał do Katedry Polowej Wojska Polskiego. O 12:30 rozpoczęła się wizyta w warszawskiej archikatedrze. 17:45 była godziną spotkania Benedykta XVI z Prezydentem RP Lechem Kaczyńskim w Pałacu Prezydenckim. O 19:00 zaczęła się modlitwa ekumeniczna w Parafii św. Trójcy Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP.

W piątek 26 maja 2006 o 9:30 rozpoczęła się msza święta na placu Piłsudskiego. Wraz z Benedyktem XVI liturgię koncelebrowało 120 kardynałów, arcybiskupów i biskupów z kraju i zagranicy. Około 14:00 papież odleciał helikopterem do Częstochowy.

W sieci Wikii

Losuj Wikię