Fandom

Warszawikia

Wawer

5343 strony w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy dzielnicy. Zobacz też: Wawer (stacja kolejowa) i Wawer (obszar MSI).
Herb Wawra
Wawer dzielnica MSI.jpg

Obszary MSI Wawra

Wawer to licząca 68 009 (2008) mieszkańców dzielnica Warszawy położona w południowo-wschodniej części miasta, ograniczona od zachodu Wisłą, od północy al. Wieniawy-Długoszowskiego, ulicą Marsa, Rekrucką i Korkową, od wschodu lasem na granicy z Wesołą i dalej granicami miasta. Powierzchnia dzielnicy wynosi 79,7 km², burmistrzem dzielnicy jest Jolanta Koczorowska. Wschodnia część dzielnicy (wzdłuż linii kolejowej) zwana jest także linią otwocką.

Wawer, obok Rembertowa i Wesołej, zawiera najwięcej terenów zielonych, wśród nich także dużą część Mazowieckiego Parku Krajobrazowego z licznymi rezerwatami (np. Rezerwat leśny im. Jana III Sobieskiego) oraz mniejszymi i większymi jeziorkami (np. Jezioro Torfy przy ulicy Zagórzańskiej czy okresowy Czarny Staw). Typowa dla Wawra jest niska zabudowa jednorodzinna, także drewniana (tzw. świdermajer). W dzielnicy znajduje się Centrum Zdrowia Dziecka, Instytut Kardiologii (Anin) oraz Centralny Szpital Kolejowy (Międzylesie). Urząd Dzielnicy znajduje się na ulicy Żegańskiej.

Przez Wawer przechodzi linia kolejowa na Otwock i Celestynów, znajdują się liczne stacje (kursowała tu pierwsza linia Szybkiej Kolei Miejskiej): Gocławek, Wawer, Anin, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn i Falenica. Linia kolejowa leży pośrodku między dwoma pasami ulicy Patriotów.

W skład Wawra wchodzą następujące osiedla: Aleksandrów, Nowy Anin, Stary Anin, Błota, Borków, Falenica, Julianów, Kuligów, Las, Marysin Wawerski, Miedzeszyn, Nowy Miedzeszyn, Międzylesie, Radość, Sadul, Skrzypki, Nowy Wawer, Stary Wawer, Wiśniowa Góra, Wólka Zerzeńska, Zagóżdż, Zastów, Zbójna Góra, Zbytki oraz Zerzeń.

LinkiEdytuj

Obszary Wawra wg Miejskiego Systemu Informacji

AleksandrówAninFalenicaLasMarysin WawerskiMiedzeszynMiędzylesieNadwiśleRadośćSadulWawerZerzeń

Dzielnice Warszawy

BemowoBiałołękaBielanyMokotówOchotaPraga PołudniePraga PółnocRembertówŚródmieścieTargówekUrsusUrsynówWawerWesołaWilanówWłochyWolaŻoliborz

W sieci Wikii

Losuj Wikię