FANDOM

Watch Docs – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Prawa Człowieka w Filmie to cykliczna impreza filmowa organizowana od 2001 roku przez Helsińską Fundację Praw Człowieka i Centrum Sztuki Współczesnej we współpracy z różnymi innymi instytucjami. Na festiwalu przede wszystkim pokazywane są filmy dokumentalne, poruszające problematykę praw człowieka. Festiwal to także spotkania z reżyserami, ekspertami, działaczami organizacji pozarządowych, publicystami, kilka dyskusji panelowych oraz promocje książek i wystawa fotografii. Odbywa się w pierwszej połowie grudnia a większość imprez ma miejsce na Zamku Ujazdowskim w Warszawie, w siedzibie Centrum Sztuki Współczesnej w Kinie Lab (Aleje Ujazdowskie 6).

Bilety wstępu na wszystkie seanse są bezpłatne. Jak możemy przeczytać na portalu organizatorów: "Od istniejących na świecie podobnych festiwali nasz różni się między innymi tym, że organizujemy go przede wszystkim dla ludzi działających w organizacjach pozarządowych w Polsce i w Europie Wschodniej. Chcemy, aby festiwal był dla nich okazją spotkania, żeby stał się swoistym świętem trzeciego sektora. Pragniemy także dotrzeć do szerszej publiczności, zwłaszcza młodej, wzbogacając w ten sposób działalność Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka na polu edukacji publicznej". Od 2003 r. Helsińska Fundacja Praw Człowieka we współpracy z różnymi partnerami z całej Polski organizuje także Objazdowy Festiwal Filmowy Prawa Człowieka w Filmie. Odwiedza on inne miasta (z roku na rok coraz więcej) Polski oraz zagranicy. Współorganizatorzy poszczególnych festiwali wybierają filmy z repertuaru Międzynarodowego Festiwalu w Warszawie i układają własne programy imprez towarzyszących.

Festiwalowi towarzyszy internetowa gazeta Domysły. Gazetę tworzy środowisko Stowarzyszenia Młodych Dziennikarzy "Polis”. Można w niej znaleźć streszczenia i komentarze do filmów oraz dokumenty dźwiękowe - wywiady z gośćmi festiwalu itp. Po zalogowaniu się każdy może współtworzyć gazetę – skomentować film lub artykuł.

FestiwaleEdytuj

Dane teleadresoweEdytuj

Biuro festiwalu:

  • MFF WATCH DOCS. Prawa Człowieka w Filmie, Helsińska Fundacja Praw Człowieka
  • Ul. Zgoda 11, 00 - 018 Warszawa
  • Telefon: 0 22 556 44 73, 0 22 556 44 40
  • Fax: 0 22 556 44 50
  • E-mail: film@hfhrpol.waw.pl

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię