Fandom

Warszawikia

Warszawa Zoo

5385 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy stacji kolejowej. Zobacz też: Ogród Zoologiczny.

Warszawa Zoo – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie oraz Szybką Kolej Miejską (linia S9) położony przy rondzie Starzyńskiego, w pobliżu Miejskiego Ogrodu Zoologicznego. Znajduje się on na 12. kilometrze linii kolejowej nr 20 łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 1901, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszony wiatami przystankowymi. Nie posiada kas biletowych ani poczekalni. W 2008 roku przeszedł generalny remont, wymieniono m.in. nawierzchnię peronów.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Warszawy Gdańskiej, Legionowa, Nasielska i Iłowa.

Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował, aby w celu unifikacji nazw przystanków w węzłach komunikacyjnych przystanek przemianować na Warszawa Rondo Starzyńskiego[1], pomysł został jednak negatywnie oceniony przez magistrat[2], wobec czego Zarząd wycofał się z tego pomysłu[3].

Do przystanku kolejowego Warszawa Zoo można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym Rondo Starzyńskiego.

PrzypisyEdytuj

  1. Zniknie Warszawa Śródmieście? ZTM chce nowych nazw stacji PKP, tvnwarszawa.tvn24.pl, 05.10.2013
  2. "Nie" z ratusza dla zmiany nazw stacji kolejowych, tvnwarszawa.tvn24.pl, 28.10.2013
  3. Nazwy stacji kolejowych zostają. ZTM wycofał się z pomysłu zmian, tvnwarszawa.tvn24.pl, 31.10.2013

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa GdańskaWarszawa ZooWarszawa Praga

W sieci Wikii

Losuj Wikię