Fandom

Warszawikia

Warszawa Zachodnia Peron 8

5385 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Warszawa Zachodnia (peron 8).JPG

Widok ogólny stacji (2015)

Warszawa Wola.jpg

Widok ogólny stacji (2009)

Warszawa Zachodnia Peron 8 – część stacji Warszawa Zachodnia, dawniej samodzielny przystanek kolejowy, obecnie zawieszony, dawniej obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (S9), położony przy al. Prymasa Tysiąclecia, w kompleksie Dworca Zachodniego. Znajduje się na 4. kilometrze linii kolejowej nr 20, łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga.

Przystanek został uruchomiony 12 września 1986 roku pod nazwą Warszawa Wola w wyniku wniosków pracowników okolicznych zakładów przemysłowych, uzyskał jeden łukowato wygięty peron z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszony wiatami przystankowymi, bez kas biletowych. W 2012 roku zapadła decyzja o włączeniu przystanku w kompleks Dworca Zachodniego, wobec czego 20 maja 2012 roku oficjalnie zmieniono nazwę przystanku na Warszawa Zachodnia Peron 8. Jednym z powodów były skargi pasażerów podróżujących ze stacji położonych na linii legionowskiej podróżujących na zachód i z powrotem, którzy nie mogli kupić biletów na podróż z przesiadką na dworcu Zachodnim (taryfy Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych pozwalają na podróż na jednym bilecie z przesiadką z jednego na drugiego przewoźnika, ale przesiadka musi odbywać się na tym samym przystanku względnie stacji). Jednocześnie pasażerowie rozpoczynający podróż z tego peronu utracili prawo zakupu biletu na pokładzie pociągu bez dopłaty. Od tego czasu na peronie stanął też automat biletowy.

Z peronu 8 można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Warszawy Gdańskiej, Legionowa, Nasielska, Ciechanowa i Działdowa. Do stacji można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym Armatnia, Dworzec Zachodni (Tunelowa) i Dworzec Zachodni.

Plakat PKP PLK – modernizacja linii obwodowej 2017.jpg

Plakat PKP PLK obwieszczający zamknięcie fragmentu linii z powodu prac modernizacyjnych

W-wa Zachodnia per. 8 remont.jpg

Peron 8 podczas prac modernizacyjnych, stan 04.2017

12 marca 2017 czasowo zawieszono funkcjonowanie peronu 8 w związku z modernizacją linii kolejowej nr 20. W ramach prac modernizacyjnych sam peron również zostanie przebudowany i zostanie zbudowana kładka nad torami. Pociągi dotychczas odjeżdżające z peronu 8 odjeżdżają ze stacji Warszawa Gdańska.

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa ZachodniaWarszawa Zachodnia Peron 8Warszawa Kasprzaka

W sieci Wikii

Losuj Wikię