Fandom

Warszawikia

Warszawa Zachodnia Peron 8

5343 strony w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy fragmentu stacji Warszawa Zachodnia. Zobacz też: Warszawa Zachodnia.
Warszawa Zachodnia (peron 8).JPG

Widok ogólny stacji (2015)

Warszawa Wola.jpg

Widok ogólny stacji (2009)

Warszawa Zachodnia Peron 8 – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (S9), położony przy al. Prymasa Tysiąclecia, w kompleksie Dworca Zachodniego. Stacja znajduje się na 4. kilometrze linii kolejowej nr 20, łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga.

Stacja została uruchomiona 12 września 1986 roku pod nazwą Warszawa Wola w wyniku namów pracowników okolicznych zakładów przemysłowych, uzyskała jeden łukowato wygięty peron z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszony wiatami przystankowymi bez kas biletowych. W 2012 roku zapadła decyzja o włączeniu stacji w kompleks Dworca Zachodniego, wobec czego 20 maja 2012 roku oficjalnie zmieniono nazwę stacji na Warszawa Zachodnia Peron 8.

Ze stacji można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Warszawy Gdańskiej, Legionowa, Nasielska, Ciechanowa i Działdowa. Do stacji kolejowej Warszawa Wola można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym Armatnia.

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa ZachodniaWarszawa Zachodnia Peron 8Warszawa Kasprzaka

W sieci Wikii

Losuj Wikię