FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Wola Grzybowska (osiedle).
Warszawa Wola Grzybowska

Stacja Warszawa Wola Grzybowska

Warszawa Wola Grzybowska – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (linia S2) położony u zbiegu ulic Głowackiego i Świerkowej. Znajduje się on na 18. kilometrze linii kolejowej nr 2 łączącej Warszawę Wschodnią z Terespolem. Jest to ostatni przystanek na tej linii położony w granicach miasta Warszawy. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2912, rozkłady jazdy) jako przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej.

Przystanek posiada dwa perony, każdy z jedną krawędzią peronową, zadaszone wiatami przystankowymi. Peron w kierunku Śródmieścia znajduje się po zachodniej stronie przejścia pieszego przez tory, zaś peron w kierunku Sulejówka położony jest na wschód od niego. Przystanek posiada kasy biletowe, są one jednak nieczynne. W 2000 roku przeszedł generalny remont.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Tłuszcza, Mińska Mazowieckiego, Siedlec i Łukowa.

Do przystanku kolejowego Warszawa Wola Grzybowska nie można dojechać bezpośrednio komunikacją miejską, jednak w odległości ok. 0,6 kilometra od niego znajduje się przystanek Orla (w granicach Sulejówka).

Linia kolejowa nr 2 (Warszawa Centralna — Terespol)
Warszawa WesołaWarszawa Wola Grzybowska — Sulejówek

W sieci Wikii

Losuj Wikię