FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Ursus (strona ujednoznaczniająca).
Ursus Pln

Przystanek kolejowy Warszawa Ursus Północny

Pkpursuspłn

Wejście na przystanek

Warszawa Ursus Północny – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony u zbiegu ulic Szamoty i Świerszcza. Znajduje się on na 9 kilometrze linii kolejowej nr 3 łączącej Warszawę Zachodnią z Kunowicami. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4921, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada dwa perony, każdy z jedną krawędzią peronową. Są one zadaszone małymi wiatami. Poruszanie się między peronami umożliwia przejście podziemne. Na przystanku nie ma kas biletowych ani poczekalni. Proponowane są liczne zmiany nazwy przystanku, jednak póki co żadna z nich nie weszła w życia.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Sochaczewa i Łowicza.

Do przystanku kolejowego Warszawa Ursus Północny można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Ursus Północny oraz Księdza Chrościckiego.

Linia kolejowa nr 3 (Warszawa Zachodnia — Kunowice)
Warszawa WłochyWarszawa Ursus PółnocnyWarszawa Gołąbki

W sieci Wikii

Losuj Wikię