FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Ursus (dzielnica) i PKP Ursus (przystanek).
W-wa Ursus

Pociąg Kolei Mazowieckich na przystanku

Warszawa Ursus - budynek stacji

Budynek stacji

Warszawa Ursus – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (linie S1) położony przy ulicy Wiosny Ludów, w pobliżu ulicy Traktorzystów. Znajduje się on 9 kilometrze linii kolejowej nr 447 łączącej dworzec Warszawa Śródmieście z Grodziskiem Mazowieckim. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4903, rozkłady jazdy). Do momentu otwarcia stacji Warszawa Ursus-Niedźwiadek był to ostatni przystanek na tej linii położony w granicach miasta Warszawy oraz przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej ZTM.

Przystanek posiada dwa perony: pierwszy z jedną krawędzią peronową, drugi – z dwiema. Oba perony są zadaszone wiatami, a poruszanie się pomiędzy nimi umożliwia przejście podziemne. Na przystanku działa kasa biletowa oraz poczekalnia. Wzdłuż przystanku przebiegają dwa tory dalekobieżne linii nr 1.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Sochaczewa, Łowicza i Skierniewic.

Do przystanku kolejowego Warszawa Ursus można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Ursus.

Linia kolejowa nr 447 (Warszawa Zachodnia — Grodzisk Mazowiecki)
Warszawa WłochyWarszawa UrsusWarszawa Ursus-Niedźwiadek

W sieci Wikii

Losuj Wikię