FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Służewiec (strona ujednoznaczniająca).
Warszawa Służewiec

Warszawa Służewiec (2014)

Warszawa Sluzewiec

Warszawa Służewiec w trakcie przebudowy (2009)

Warszawa Służewiec – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (linie S2), położony w pobliżu wiaduktu ul. Marynarskiej. Znajduje się on na 10 kilometrze linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę Zachodnią z Krakowem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 3901, rozkłady jazdy).

Stacja powstała w latach 60. XX wieku, w latach 2008-2011 została wyremontowana w związku z przebudową linii kolejowej nr 8. Na czas remontu zamknięto peron wyspowy i wybudowano drugi, o jednej krawędzi, z kasą biletową. Budowa drugiego peronu umożliwiła przebudowę przystanku bez konieczności wstrzymywania ruchu, który odbywał się wahadłowo jednym torem. Od przystanku odchodzi również łącznica do stacji przy lotnisku Okęcie.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Piaseczna, Warki, Radomia i Skarżyska-Kamiennej. Zatrzymują się tu także pociągi pospieszne, które docierają m.in. do Kielc i Krakowa.

Do przystanku kolejowego Warszawa Służewiec można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Służewiec.

Linia kolejowa nr 8 (Warszawa Zachodnia — Kraków Główny)
Warszawa Żwirki i WiguryWarszawa SłużewiecWarszawa Okęcie

Linia kolejowa nr 440 (Warszawa Służewiec — Warszawa Lotnisko Chopina)
koniec liniiWarszawa SłużewiecWarszawa Lotnisko Chopina

W sieci Wikii

Losuj Wikię