FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Płudy i Zespół przystankowy PKP Płudy.
Warszawa Płudy.JPG

Warszawa Płudy

Warszawa Płudy (SKM S9).JPG

Pociąg linii S-9 na stacji

Warszawa Płudy – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony u zbiegu ulic Bohaterów i Czołowej. Znajduje się on na 16. kilometrze linii kolejowej nr 9 łączącej Warszawę Wschodnią z Gdańskiem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 1905, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada dwa niezadaszone perony, każdy z jedną krawędzią peronową. Nie ma kas biletowych ani poczekalni. W 2008 roku przystanek przeszedł generalny remont. W dalekiej przyszłości obok stacji ma też powstać parking Parkuj i Jedź. W latach 2010-2012 zlikwidowany został naziemny przejazd kolejowy z budynkiem dróżnika, który zastąpiono wiaduktem ponad torami. Po oddaniu do użytku połączył ulice Klasyków i Bohaterów. Szeroki wiadukt o dwóch pasach jezdni (po jednym w każdą ze stron) i chodnikiem z obu stron otwarto 12 września 2012 roku. Poprawił on komunikację pomiędzy osiedlami oddzielonymi torowiskiem.[1]

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Legionowa, Nasielska i Iłowa. Zatrzymują się tutaj również pociągi linii S3 i S9 Szybkiej Kolei Miejskiej oraz KM9 i KM10 Kolei Mazowieckich.

Do przystanku kolejowego Warszawa Płudy można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Płudy.

PrzypisyEdytuj

  1. Otwarcie wiaduktów w Płudach i Choszczówce, Życie Warszawy, 12.09.2012

Linia kolejowa nr 9 (Warszawa Wschodnia — Gdańsk Główny)
Warszawa ŻerańWarszawa PłudyWarszawa Choszczówka

W sieci Wikii

Losuj Wikię