FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy stacji kolejowej. Zobacz też: Okęcie (osiedle i obszar MSI) oraz PKP Okęcie (przystanek).
Warszawa Okecie

Peron stacji

Warszawa Okęcie – stacja kolejowa obsługiwana przez Koleje Mazowieckie położona w pobliżu skrzyżowania ulic Wirażowej i Narkiewicza. Znajduje się ona na 12 kilometrze linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę Zachodnią z Krakowem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4920, rozkłady jazdy).

Stacja posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszony wiatą. Kasa biletowa jest nieczynna, a istniejąca niegdyś poczekalnia została zburzona. Od stacji odchodzą dwie linie towarowe, łączące ją z Jeziorną i ze stacją techniczno-postojową metra. Stacja jest zdewastowana, jednak planuje się jej remont w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8. Realizacja robót modernizacyjnych na odcinku Warszawa Okęcie – Kielce przewidziana jest na lata 2008-2015.

Ze stacji można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Piaseczna, Warki, Radomia i Skarżyska-Kamiennej.

Do stacji kolejowej Warszawa Okęcie można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Okęcie.

GaleriaEdytuj

Linia kolejowa nr 8 (Warszawa Zachodnia — Kraków Główny)
Warszawa SłużewiecWarszawa OkęcieWarszawa Dawidy

W sieci Wikii

Losuj Wikię