Wikia

Warszawikia

Warszawa Mokry Ług

Dyskusja0
4544stron na Warszawikii
Disambig
Ten artykuł dotyczy planowanego przystanku kolejowego. Zobacz też: ulica Mokry Ług i zespół przystankowy Mokry Ług.
Warszawa Mokry Ług (tu będzie)

Miejsce, gdzie ma powstać przystanek kolejowy (08.2014)

Warszawa Mokry Ług – budowany przystanek kolejowy, który powstaje w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Zielonka (część linii kolejowej E75). Z nowego przystanku pasażerowie powinni móc skorzystać w 2015 roku. Na przystanek będą się składać dwa perony jednokrawędziowe oddalone od siebie o 250 metrów, a pomiędzy peronami będzie umiejscowiony przejazd kolejowy. Na przystanku oprócz megafonów zainstalowane będą zegary i oznakowanie stałe.[1] Pomysł budowy przystanku jest jednak krytykowany m.in. przez burmistrz Rembertowa Agnieszkę Kądeję jako mający bardziej służyć mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa, która preferowałaby raczej stację na skrzyżowaniu Chełmżyńskiej i Strażackiej[2].

Przystanek będzie znajdować się przy skrzyżowaniu ul. Czwartaków i al. Sztandarów, przy zespole przystankowym Mokry Ług, z którym w przyszłości stacja ma tworzyć jeden węzeł. Na stacji zatrzymywać się będą pociągi Kolei Mazowieckich. 12 października 2014 roku zamknięto na 10 miesięcy fragment linii kolejowej w celu zbudowania przystanku i modernizacji linii.[3]

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Rembertów zyska nowy przystanek, Kurier Kolejowy, 23.12.2011
  2. 2 miliardy złotych na remont linii kolejowej, TVN Warszawa, 13.02.2012
  3. PKP. Zmiana organizacji ruchu Białystok - Warszawa , Wspolczesna.pl, 28.08.2014

W sieci Wikii

Losuj Wikię