Wikia

Warszawikia

Warszawa Mokry Ług

5311 stron w Warszawikii
Dyskusja0
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: ulica Mokry Ług i zespół przystankowy PKP Mokry Ług.
Warszawa Mokry Ług - peron.jpg

Widok na peron

Warszawa Mokry Ług - peron z torowiska.jpg

Widok na peron z torowiska

Warszawa Mokry Ług (tu będzie).JPG

Miejsce, w którym powstał przystanek kolejowy (08.2014)

Warszawa Mokry Ług – przystanek kolejowy, który powstał w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Zielonka (część linii kolejowej E75). Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2920, rozkłady jazdy).

Przystanek składa się z dwóch peronów bocznych oddalonych od siebie o 250 metrów, a pomiędzy peronami został umiejscowiony przejazd kolejowy. Na przystanku oprócz megafonów zainstalowane są zegary i oznakowanie stałe[1].

12 października 2014 roku zamknięto fragment linii kolejowej w celu zbudowania przystanku i modernizacji linii[2], prace zakończono w lipcu 2016 roku, a przystanek otwarto 1 sierpnia 2016 roku.

Pomysł budowy przystanku był krytykowany m.in. przez burmistrz Rembertowa Agnieszkę Kądeję jako mający bardziej służyć mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa, która preferowałaby raczej stację na skrzyżowaniu Chełmżyńskiej i Strażackiej[3].

Przystanek znajduje się przy skrzyżowaniu ul. Czwartaków i al. Sztandarów, przy zespole przystankowym PKP Mokry Ług, z którym stacja tworzy jeden węzeł. Na stacji zatrzymują się będą pociągi Kolei Mazowieckich. Jest to przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej ZTM.

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Rembertów zyska nowy przystanek, Kurier Kolejowy, 23.12.2011
  2. PKP. Zmiana organizacji ruchu Białystok – Warszawa, Wspolczesna.pl, 28.08.2014
  3. 2 miliardy złotych na remont linii kolejowej, TVN Warszawa, 13.02.2012

W sieci Wikii

Losuj Wikię