Fandom

Warszawikia

Warszawa Koło

5428 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Koło (osiedle) oraz PKP Koło (przystanek).
Warszawa Kolo.jpg

Widok ogólny przystanku

Warszawa Koło – przystanek kolejowy położony przy skrzyżowaniu alei Prymasa Tysiąclecia z ulicą Górczewską. Znajduje się on na 6. kilometrze linii kolejowej nr 20 łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 5904, rozkłady jazdy).

Plakat PKP PLK – modernizacja linii obwodowej 2017.jpg

Plakat PKP PLK obwieszczający zamknięcie fragmentu linii z powodu prac modernizacyjnych

Od niedzieli 12 marca 2017, w związku z modernizacją linii kolejowej nr 20 i związanym z nią zamknięciem odcinka Warszawa ZachodniaWarszawa Gdańska, przystanek jest nieczynny.

Obecnie przystanek posiada dwa niezadaszone perony, każdy z jedną krawędzią peronową. Nie posiada kas biletowych ani poczekalni. W ramach modernizacji linii przystanek ma otrzymać nowe wiaty, schody ruchome z poziomu ulicy, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne, zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych m.in. dzięki windom i systemom specjalnych oznaczeń krawędzi peronów. Po zakończeniu prac będzie ważnym węzłem przesiadkowym integrującym kolej i metro i otrzyma nazwę Warszawa Młynów[1].

Już w 2013 Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował, aby po zbudowaniu stacji metra Młynów przystanek został przemianowany na Warszawa Młynów, tworząc węzeł komunikacyjny ze stacją metra[2]. Wtedy eksperci z miejskiego zespołu nazewnictwa zaopiniowali pozytywnie zmianę i czas jej wprowadzenia.

Do przystanku kolejowego Warszawa Koło można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Koło.

PrzypisyEdytuj

  1. Odliczanie do zamknięcia linii obwodowej w Warszawie, Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 10.03.2017
  2. Zniknie Warszawa Śródmieście? ZTM chce nowych nazw stacji PKP, TVN Warszawa, 5.10.2013

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa KasprzakaWarszawa KołoWarszawa Gdańska

W sieci Wikii

Losuj Wikię