FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Ulica Kasprzaka oraz Zespół przystankowy PKP Kasprzaka.
Warszawa Kasprzaka.jpg

Widok ogólny przystanku

Warszawa Kasprzaka (by Kubar906).jpg

Widok ogólny przystanku

Warszawa Kasprzaka – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (S9), położony przy alei Prymasa Tysiąclecia, pomiędzy ulicami Kasprzaka i Wolską. Znajduje się on na 5. kilometrze linii kolejowej nr 20 łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 5903, rozkłady jazdy).

Od niedzieli 12 marca 2017, w związku z modernizacją linii kolejowej nr 20 i związanym z nią zamknięciem odcinka Warszawa ZachodniaWarszawa Gdańska, przystanek jest nieczynny.

Plakat PKP PLK – modernizacja linii obwodowej 2017.jpg

Plakat PKP PLK obwieszczający zamknięcie fragmentu linii z powodu prac modernizacyjnych

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszony wiatami przystankowymi. Nie posiada kas biletowych ani poczekalni. W ramach modernizacji linii przystanek ma otrzymać nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne, zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych m.in. dzięki windom i systemom specjalnych oznaczeń krawędzi peronów. Po zakończeniu prac jego nazwa ma zostać zmieniona na Warszawa Wola (dawna nazwa obecnego ósmego peronu stacji Warszawa Zachodnia)[1].

Do przystanku kolejowego Warszawa Kasprzaka można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Kasprzaka.

PrzypisyEdytuj

  1. Odliczanie do zamknięcia linii obwodowej w Warszawie, Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 10.03.2017

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa Zachodnia Peron 8Warszawa KasprzakaWarszawa Koło

W sieci Wikii

Losuj Wikię