FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Jeziorki Południowe (obszar MSI), Jeziorki Północne (obszar MSI) oraz PKP Jeziorki (przystanek).
Warszawa Jeziorki

Peron przystanku

Warszawa Jeziorki – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony u zbiegu ulic Karczunkowskiej i Gogolińskiej. Znajduje się on na 18 kilometrze linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę Zachodnią z Krakowem Głównym. Jest to ostatni przystanek na tej linii położony w granicach miasta Warszawy. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 3903, rozkłady jazdy) jako przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej.

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi. Znajdują się na nim dwie wiaty przystankowe, nie ma kas biletowych ani poczekalni. Wzdłuż przystanku przebiega linia towarowa łącząca stację Warszawa Okęcie z Jeziorną. Przystanek jest zdewastowany, jednak planuje się jego remont w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8. Realizacja robót modernizacyjnych na odcinku Warszawa Okęcie – Kielce przewidziana jest na lata 2008-2015.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Góry Kalwarii, Piaseczna, Warki, Radomia i Skarżyska-Kamiennej.

Do przystanku kolejowego Warszawa Jeziorki można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Jeziorki.

Linia kolejowa nr 8 (Warszawa Zachodnia — Kraków Główny)
Warszawa DawidyWarszawa Jeziorki — Nowa Iwiczna

W sieci Wikii

Losuj Wikię