Fandom

Warszawikia

Warszawa Gocławek

5430 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Gocławek (osiedle i obszar MSI) i PKP Gocławek (przystanek).
Warszawa Goclawek.jpg

Perony przystanku

Warszawa Gocławek (Korkowa).JPG

Budynek stacyjny

Warszawa Gocławek (nazwa robocza Warszawa Marsa[1]) – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie oraz Szybką Kolej Miejską (linia S1) położony u zbiegu ulic Korkowej i Torowej. Znajduje się on na 10. kilometrze linii kolejowej nr 7 łączącej Warszawę Wschodnią z Dorohuskiem. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2903, rozkłady jazdy).

Przystanek został uruchomiony 27 listopada 1955 roku[1]. Przystanek posiada dwa perony, każdy z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszone wiatami przystankowymi. Kasy biletowe oraz poczekalnia zostały zlikwidowane.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Otwocka, Pilawy i Dęblina.

Do przystanku kolejowego Warszawa Gocławek można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Gocławek. Przy stacji ma też powstać parking dla samochodów, który wybuduje dzielnica Wawer.

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 Kalendarium zmian w komunikacji miejskiej – rok 1955, trasbus.com, dostęp: 13.07.2010

Linia kolejowa nr 7 (Warszawa Wschodnia — Dorohusk)
Warszawa Olszynka GrochowskaWarszawa GocławekWarszawa Wawer

W sieci Wikii

Losuj Wikię