Fandom

Warszawikia

Warszawa Gołąbki

5345 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Gołąbki (osiedle) i PKP Gołąbki (zespół przystankowy).
Gołąbki pociąg.jpg

Widok ogólny przystanku

Warszawa Gołąbki – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony u zbiegu ulic Wincentego Kadłubka i Zielonej Gęsi. Znajduje się on na 10 kilometrze linii kolejowej nr 3 łączącej Warszawę Zachodnią z Kunowicami. Jest to ostatni przystanek na tej linii położony w granicach miasta Warszawy. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4922, rozkłady jazdy) jako przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej.

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi. Jest on zadaszony wiatami przystankowymi. Poruszanie się między peronami umożliwia przejście nadziemne. Na przystanku nie ma kas biletowych ani poczekalni. Wzdłuż przystanku przebiegają tory dwóch linii towarowych.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Sochaczewa i Łowicza.

Do przystanku kolejowego Warszawa Gołąbki można dojechać komunikacją miejską, w pobliżu znajduje się przystanek PKP Gołąbki.

GaleriaEdytuj

Linia kolejowa nr 3 (Warszawa Zachodnia — Kunowice)
Warszawa Ursus PółnocnyWarszawa Gołąbki — Ożarów Mazowiecki

W sieci Wikii

Losuj Wikię