FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy stacji kolejowej. Zobacz też: Falenica (osiedle i obszar MSI) i PKP Falenica (przystanek).
Falenica stacja

Widok ogólny stacji

Zabytek
nr w rej.
1566-A
Warszawa Falenica – stacja kolejowa obsługiwana przez Koleje Mazowieckie oraz Szybką Kolej Miejską (linia S1), położona u zbiegu ulic Patriotów i Bysławskiej. Znajduje się ona na 20. kilometrze linii kolejowej nr 7 łączącej Warszawę Wschodnią z Dorohuskiem. Jest to ostatnia stacja na tej linii położona w granicach miasta Warszawy. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2909, rozkłady jazdy) jako przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej.

Stacja posiada dwa perony: jeden z jedną, a drugi z dwiema krawędziami peronowymi. Oba perony są zadaszone, a poruszanie się pomiędzy nimi ułatwia przejście podziemne. Stacja posiada poczekalnię oraz kasy biletowe, te ostatnie są jednak nieczynne. W budynku działa także kawiarnia Stacja Falenica, dzięki której w 2011 roku na budynku pojawił się odrestaurowany fragment neonu z dawnego kina Praha z napisem "KINO".

Ze stacji można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Otwocka, Pilawy i Dęblina.

Do stacji kolejowej Warszawa Falenica można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Falenica. W przyszłości w pobliżu stacji ma znaleźć się parking Parkuj i Jedź.

Linia kolejowa nr 7 (Warszawa Wschodnia — Dorohusk)
Warszawa MiedzeszynWarszawa Falenica — Michalin

W sieci Wikii

Losuj Wikię