FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Dawidy Poduchowne, Dawidy Zwykłe i zespół przystankowy PKP Dawidy.
Warszawa Dawidy

Peron przystanku

Warszawa Dawidy – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony w pobliżu ulicy Baletowej. Znajduje się on na 16 kilometrze linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę Zachodnią z Krakowem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 3902, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi. Znajdują się na nim dwie wiaty przystankowe, istniejący niegdyś budynek kas biletowych został zburzony. Wzdłuż przystanku przebiega linia towarowa łącząca stację Warszawa Okęcie z Jeziorną. Przystanek jest zdewastowany, jednak planuje się jego remont w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8. Realizacja robót modernizacyjnych na odcinku Warszawa Okęcie – Kielce przewidziana jest na lata 2008-2015.

Z przystanku można dojechać pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Piaseczna, Warki, Radomia i Skarżyska-Kamiennej.

Do przystanku kolejowego Warszawa Dawidy można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Dawidy.

Linia kolejowa nr 8 (Warszawa Zachodnia — Kraków Główny)
Warszawa OkęcieWarszawa DawidyWarszawa Jeziorki

W sieci Wikii

Losuj Wikię