FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Choszczówka (osiedle) i Choszczówka (przystanek).
Stacja kolejowa Choszczowka

Widok ogólny przystanku

Warszawa Choszczówka – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie położony u zbiegu ulic Piwoniowej i Kłosowej. Znajduje się on na 19. kilometrze linii kolejowej nr 9 łączącej Warszawę Wschodnią z Gdańskiem Głównym. Jest to ostatni przystanek na tej linii położony w granicach miasta Warszawy. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 1906, rozkłady jazdy), jest to przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej ZTM.

Przystanek posiada dwa niezadaszone perony, każdy z jedną krawędzią peronową. Nie posiada kas biletowych ani poczekalni. W 2008 roku przystanek przeszedł generalny remont, powstało przejście podziemne między peronami. W dalekiej przyszłości obok powstać ma także parking Parkuj i Jedź. W latach 2010-2012 zlikwidowany został naziemny przejazd kolejowy z budynkiem dróżnika, który zastąpiono wiaduktem ponad torami. Szeroki wiadukt o dwóch pasach jezdni (po jednym w każdą ze stron) i ścieżką rowerową po południowej stronie otwarto 12 września 2012 roku.[1]

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Legionowa, Nasielska i Iłowa. Zatrzymują się tutaj również pociągi linii S3 i S9 Szybkiej Kolei Miejskiej oraz KM9 Kolei Mazowieckich.

Do przystanku kolejowego Warszawa Choszczówka nie można dojechać bezpośrednio komunikacją miejską, jednak w odległości ok. 1 kilometra od niego znajduje się przystanek Choszczówka.

PrzypisyEdytuj

  1. Otwarcie wiaduktów w Płudach i Choszczówce, Życie Warszawy, 12.09.2012

Linia kolejowa nr 9 (Warszawa Wschodnia — Gdańsk Główny)
Warszawa PłudyWarszawa Choszczówka — Legionowo

W sieci Wikii

Losuj Wikię