Fandom

Warszawikia

Warszawa Żerań

5345 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Żerań (osiedle i obszar MSI) oraz PKP Żerań (przystanek).
Warszawa Żerań peron.jpg

Peron przystanku

Warszawa Żerań tablica.jpg

Tablica z nazwą przystanku

Wiadukt Żerań-Płochocińska.jpg

Wiadukt kolejowy nad ul. Płochocińską i Kanałem Żerańskim przy przystanku oraz wejście na przystanek

Warszawa Żerań – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybkiej Kolei Miejskiej położony u zbiegu ulic Płochocińskiej i Marywilskiej. Znajduje się on na 14. kilometrze linii kolejowej nr 9 łączącej Warszawę Wschodnią z Gdańskiem Głównym. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 1904, rozkłady jazdy).

Przystanek posiada jeden peron z dwiema krawędziami peronowymi. Kasy biletowe są nieczynne. Na przełomie 2008 i 2009 roku przystanek przeszedł generalny remont, jednak mimo to jest on permanentnie dewastowany.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Legionowa, Nasielska i Iłowa. Zatrzymują się tutaj również pociągi linii S3 i S9 Szybkiej Kolei Miejskiej.

Do przystanku kolejowego Warszawa Żerań można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Żerań.

Linia kolejowa nr 9 (Warszawa Wschodnia — Gdańsk Główny)
Warszawa ToruńskaWarszawa ŻerańWarszawa Płudy

W sieci Wikii

Losuj Wikię