FANDOM

Warsaw On Air

Jedno z nocnych zdjęć zaprezentowanych w trakcie wystawy

Warsaw On Air – projekt, wystawa fotograficzna, oraz nazwa albumu fotografii lotniczych Macieja Margasa. Początkowo projekt zakładał wykonanie pierwszych na świecie dobrych jakościowo nocnych, lotniczych zdjęć z wysokości nawet jednego kilometra nad centrum Warszawy. Dzięki zbiórce pieniędzy oraz pomocy partnerów możliwe było wykonanie również ujęć filmowych oraz zdjęć dziennych.

Po ogromnym sukcesie projektu (pierwszą wystawę zdjęć odwiedziło ponad 6000 osób) oraz otrzymaniu nagrody Grand Press Photo za "Planetę Warszawę" Margas postanowił kontynuować projekt i wykonać zdjęcia z jeszcze wyższej perspektywy.

WARSAW ON AIR photobook story

WARSAW ON AIR photobook story

2.04.2017 to odbyła się premiera albumu zdjęć lotniczych WARSAW ON AIR, prezentującego zdjęcia wykonane z wysokości nawet 3500 metrów nad ziemią. Jest to jedyna tego typu publikacja opowiadająca o współczesnej Warszawie. Powstały w modelu self-publishingu album nie powstałby bez wsparcia Internautów w akcji crowdfundingowej.

PrzygotowaniaEdytuj

Maciej Margas (2)

Maciej Margas w trakcie lotu Warsaw on Air

Wykonanie zdjęć lotniczych nad centrum miasta wiązało się z wieloma trudnościami - wymagane były zgody m.in. Biura Ochrony Rządu, Biura Zarządzania Kryzysowego Miasta Stołecznego Warszawy czy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Wlot w strefę CTR oraz nad ścisłe centrum miasta możliwy jest jedynie specjalnym, dwusilnikowym śmigłowcem, którego godzina lotu kosztuje 10 tysięcy złotych netto.

Dzięki pomocy licznych partnerów, a także przeprowadzonej szybko zbiórce crowdfundingowej, gdzie pierwszy cel - 10 tysięcy złotych - udało się uzyskać po 3 dniach, udało się pozyskać pieniądze na dwa półtoragodzinne loty, film 360 z płozy śmigłowca oraz film ze sterowanej od środka specjalnej kamery do filmów lotniczych, zamontowanej na głowicy Cineflex, a także najlepszy sprzęt fotograficzny, umożliwiający wykonanie świetnych jakościowo zdjęć w tak trudnych warunkach (szczególnie nocą).

Cały projekt powstał jako niezależna inicjatywa Macieja Margasa, który jest również jego producentem, odpowiedzialnym m.in. za pozyskanie partnerów, funduszy, koordynację przedsięwzięcia, oraz jego realizację. Za kontakty z mediami, promocję, making of oraz pomoc organizacyjną odpowiadała Aleksandra Łogusz.

Żeby mieć pełną kontrolę nad kadrowaniem Maciej Margas siedział w otwartych drzwiach helikoptera z nogami na płozie, w specjalnym kombinezonie i uprzęży, przywiązany do środka linami.

WystawaEdytuj

Maciej Margas

Maciej Margas i jego "Planeta Warszawa" powstała w trakcie nocnego lotu Warsaw on Air

Wernisaż wystawy Warsaw on Air miał miejsce 20 listopada 2015 roku. Podczas wernisażu zaprezentowano 25 zdjęć Warszawy o wymiarach 100x70cm, a także film z lotu, przygotowań oraz debiutancki film "Warsaw 24h timelapse". W związku z ogromnym zainteresowaniem wystawą podczas pierwszych trzech dni otwarcia konieczne było wprowadzenie rejestracji na 35. piętro wieżowca Warsaw Trade Tower. Na gości czekał catering oraz wykonany w trakcie lotów film 360 z pokładu śmigłowca, gotowy do oglądania w specjalnych goglach do wirtualnej rzeczywistości.

Początkowo wystawa miała zakończyć się 6 grudnia 2015 roku, jednak w związku z jej ogromną popularnością została przedłużona do 20 grudnia, zorganizowano również dodatkowe spotkanie z autorem, w trakcie którego opowiedział on o kulisach akcji oraz pokazał niepublikowane dotąd materiały.

Album WARSAW ON AIR Edytuj

Zachęcony sukcesem projektu (m.in. nagrodą Grand Press Photo) Maciej Margas postanowił kontynuować projekt i wykonać zdjęcia z jeszcze wyższej perspektywy. W 2016 roku, tym razem już tylko przy wsparciu Internautów, wykonał loty m.in. w nocy na wysokość 3500 metrów, w ciągu dnia na 2500 metrów, oraz na Godzinę "W".

MG 2813

Album WARSAW ON AIR

2.04.2017 roku to data premiery albumu fotograficznego WARSAW ON AIR, wydanego nakładem Warsaw Gift Shopu'u. Album składa się z 256 stron w formacie B4 (24x33cm), na których zawiera się 238 zdjęć, w twardej oprawie. Specjalnie z myślą o obcokrajowcach oraz Polakach wyjeżdżających za granicę opisy zdjęć zostały przygotowane w dwóch językach. Zdjęcia w albumie zostały pogrupowane na 10 rozdziałów, przyrównujących miasto do żywego organizmu. Partnerami albumu są: Colliers International Poland, PGNiG Termika, Direct Communication, zaś Partnerem Technologicznym projektu - Canon Polska. Wyłącznym dystrybutorem albumu jest Warsaw Gift Shop.

Nagrody i Wyróżnienia Edytuj

  1. Miejsce w Kat. Środowisko Grand Press Photo 2016 za "Planetę Warszawę"
  2. Honorable Mention - International Photography Awards
  3. Special Award -  4th Vistula International Art & Design Competition

Linki zewnętrzneEdytuj