FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy węzła komunikacyjnego. Zobacz też: Młociny (strona ujednoznaczniająca).
Mlociny 2.jpg

Stacja metra Młociny

Mlociny 8.jpg

Wyjście ze stacji metra Młociny

Młociny (terminal tramwajowy).jpg

Terminal tramwajowy

Mlociny kraniec tramwajowy 2.jpg

Terminal tramwajowy

Metro Młociny (dworzec autobusowy).JPG

Dworzec autobusowy

Mlociny 11.jpg

Przystanki przelotowe dla tramwajów

Mlociny 7.jpg

Terminal autobusowy

Mlociny P+R.jpg

Parking Park&Ride

Węzeł komunikacyjny Młociny jest to połączenie pętli tramwajowej, autobusowej, stacji metra Młociny, strefy Kiss and Ride i parkingu Parkuj i Jedź w pobliżu węzła drogowego ul. Kasprowicza z Trasą Mostu Północnego. Węzeł ten funkcjonuje w północnej części miasta, w dzielnicy Bielany, przy skrzyżowaniu ulic Kasprowicza, Nocznickiego i Zgrupowania AK Kampinos, pod adresem Kasprowicza 145.

Węzeł został oddany do użytku 25 października 2008 roku, autobusy i tramwaje zaczęły z niego korzystać 2 dni później. Jego celem jest stworzenie dogodnych przesiadek do metra mieszkańcom m.in. Bielan, Bemowa, Łomianek i Białołęki.

Na węzeł komunikacyjny Młociny składa się 5 poziomów:

  • poziom -1: stacja metra Młociny
  • poziom 0: pętla autobusowa i tramwajowa, wejścia na stację metra, punkty handlowo-usługowe (sklep spożywczy, punkt doładowywania kart miejskich oraz ubezpieczeń, sklep z żywnością ekologiczną i kolektura LOTTO), parking Park&Ride
  • poziom 1: nadziemny pasaż-łącznik pomiędzy elementami węzła, punkty handlowo-usługowe (kwiaciarnia, księgarnia dla dzieci, kawiarnia), Punkt Obsługi Pasażerów ZTM, parking Park&Ride
  • poziom 2: parking Park&Ride
  • poziom 3: parking Park&Ride (kondygnacja niezadaszona)

Pomiędzy elementami węzła znajdują się zadrzewione skwery z ławkami, wśród których prezentowane są prace studentów Akademii Sztuk Pięknych (w ramach Parku Sztuki Młociny).

W obrębie węzła znajduje się także Punkt Obsługi Pasażerów ZTM, zajmujący się m.in. sprzedażą biletów, udzielaniem informacji, sprzedażą rozkładów jazdy oraz przyjmowaniem skarg i wniosków.

Stacja metraEdytuj

Zobacz więcej w artykule: Stacja metra Młociny.

Stacja metra A-23 Młociny to dwudziesta pierwsza (docelowo dwudziesta trzecia) i ostatnia stacja pierwszej linii metra. Pociągi odjeżdżają z niej w godzinach 5:00-0:05. Stacja zapewnia szybki dojazd przede wszystkim do centrum, ale także na Żoliborz, do Śródmieścia, na Mokotów i Ursynów. Przejazd ze stacji Młociny do stacji Centrum zajmuje podziemnej kolejce niecałe 18 minut, a na drugi koniec I linii – 38 minut.

Kraniec autobusowo-tramwajowyEdytuj

Zobacz więcej w artykule: Zespół przystankowy Metro Młociny. Krańce tramwajowy i autobusowy Metro Młociny są w całości zadaszone, jak również zadaszona jest droga pomiędzy nimi a stacją metra i parkingiem Park&Ride. Przejście między elementami węzła odbywa się pasażem na poziomie 1. Terminal autobusowy składa się z pięciu peronów, zaś tramwajowy z sześciu.

Z krańca Metro Młociny odjeżdżają linie m.in. w kierunku Białołęki, Bielan, Bemowa, Piasków, Chomiczówki, Tarchomina, Wólki Węglowej, północnych Młocin, Bródna, a także do centrum.

Strefa Kiss and RideEdytuj

Zobacz więcej w artykule: Kiss and Ride. Strefa Kiss and Ride z miejscem na 2 pojazdy znajduje się przy ulicy Nocznickiego po zachodniej stronie węzła.

Parking Park&RideEdytuj

Zobacz więcej w artykule: Parkuj i Jedź. 3-poziomowy garaż dla samochodów i rowerów, działający identycznie, jak inne parkingi sieci Park&Ride w Warszawie. Jednocześnie może się na nim zmieścić 1000 aut i 20 rowerów (docelowo ma powstać 100 miejsc, liczba stanowisk zostanie zwiększona, jeśli parking rowerowy spotka się z dużym zainteresowaniem).

Węzeł z Trasą Mostu PółnocnegoEdytuj

Zobacz więcej w artykułach: Trasa Mostu Północnego i Most Północny. Trasa Mostu Północnego to będąca w trakcie realizacji droga główna ruchu przyspieszonego, która połączy ze sobą inne planowane trasy: Trasę N-S i Trasę Olszynki Grochowskiej. Po wybudowaniu wszystkich dojazdów i odgałęzień stanie się ona częścią obwodnicy miejskiej Warszawy. Trasa rozpocznie swój bieg w rejonie Chomiczówki, minie węzeł Młociny, a następnie przejdzie mostem Północnym na drugi brzeg Wisły. Stamtąd dotrze przez Tarchomin i Marcelin na tzw. Zieloną Białołękę, gdzie w rejonie osiedla Grodzisk zakończy swój bieg.

Park SztukiEdytuj

Na mocy porozumienia Zarządu Transportu Miejskiego i Akademii Sztuk Pięknych zawartego w listopadzie 2008 roku, w obrębie węzła komunikacyjnego Młociny otwarto Park Sztuki Młociny. W poszczególnych obiektach węzła, jak również pomiędzy nimi, są wystawiane prace młodych artystów.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię