FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy Zajęczej. Zobacz też: Zajęcza (przystanek), Zajączka (ulica) i Zajączkowska (ulica).
Zajęcza
Powiśle
Śródmieście
Zajęcza - Most Świętokrzyski
Ulica Zajęcza – widok w kierunku mostu Świętokrzyskiego
Okres powstania: XVII wiek
Długość: 625 m
Zakres numerów: 1-13

Ulica Zajęcza (dawniej: Zająca) – długa na około 625 metrów ulica położona na Powiślu, w dzielnicy Śródmieście. Łączy most Świętokrzyski z ulicą Dynasy, równolegle do Tamki. Krzyżuje się kolejno z ulicami: Wybrzeże Kościuszkowskie (jezdnia naziemna), Elektryczną, Dobrą, Topiel i Cichą, dochodząc do Dynasy.

Zajęcza

Ulica Zajęcza (rejon ul. Topiel)

Ulica powstała w XVII wieku, należała wtedy do jurydyki Aleksandria. Zwartą zabudowę otrzymała wraz z rozwojem Powiśla w XIX wieku. Pierwotnie nosiła nazwę Zająca, obecna forma funkcjonuje od około 1910 roku. Do 2002 roku była jedną z bocznych uliczek o niewielkim znaczeniu komunikacyjnym, ale po otwarciu mostu Świętokrzyskiego przeniesiono na nią z Tamki ruch w kierunku centrum. Zjazd z mostu na Tamkę odbywa się więc ulicami Zajęczą i Topiel.

Nazwa ulicy pochodzi od rodziny zającowatych, do których zalicza się m.in. królika domowego.

W planach znajduje się budowa kontrapasa rowerowego wzdłuż ulicy.

Najważniejsze obiektyEdytuj

Przy ulicy Zajęczej nie ma żadnych obiektów zabytkowych. W najbliższej okolicy znajdują się jednak ważne obiekty, takie jak:

W pobliżu Zajęczej znajduje się stacja II linii metra C-13 Centrum Nauki Kopernik.

W sieci Wikii

Losuj Wikię