Fandom

Warszawikia

Ulica Wybrzeże Gdyńskie

5337 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy Wybrzeże Gdyńskie. Zobacz też: Ulica Wybrzeże Gdańskie, Ulica Wybrzeże Helskie, Ulica Wybrzeże Szczecińskie.
Wybrzeże Gdyńskie
Stary Żoliborz, Marymont-Potok, Marymont-Ruda, Las Bielański, Młociny
Bielany, Żoliborz
Wybrzeze Gdynskie.jpg
ul. Wybrzeże Gdyńskie (rejon Cytadeli)
Okres powstania: koniec lat 30. XX wieku
Długość: 7 150 m
Zakres numerów: 1-27
Komunikacja miejska: 114, 118, 185, 385

Ulica Wybrzeże Gdyńskie – odcinek Wisłostrady biegnący przez Żoliborz i Marymont. Ma długość ponad 7 km, łączy most Gdański z ulicą Pułkową. Posiada dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Jest fragmentem drogi krajowej nr 7 i trasy europejskiej E77. Wzdłuż Wybrzeża Gdyńskiego biegnie ścieżka rowerowa. Ulicą odbywa się ruch autobusowy.

Ulica rozpoczyna swój bieg od przejścia pod wiaduktem mostu Gdańskiego. Biegnąc na północ, krzyżuje się kolejno z ulicami: Krajewskiego, Czujną, Krasińskiego i Gwiaździstą (bezkolizyjnie), Trasą Armii Krajowej (bezkolizyjnie), dojazdem do ul. Gwiaździstej (bezkolizyjnie), Pergaminów oraz Prozy (bezkolizyjnie), po czym kończy swój bieg również bezkolizyjnym skrzyżowaniem z ul. Pułkową.

Ulica powstawała w dwóch etapach. W 1938 roku otwarto wybudowany z inicjatywy prezydenta Stefana Starzyńskiego odcinek od dzisiejszego mostu Gdańskiego do ulicy Krasińskiego. Dalszy fragment powstał dopiero w drugiej połowie lat 70. XX wieku.

Najważniejsze obiektyEdytuj

Zobacz teżEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię