FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Wiktorska.
Wiktorska
Stary Mokotów
Mokotów
Wiktorska.jpg
ul. Wiktorska (rejon al. Niepodległości)
Okres powstania: 1916 – włączenie do Warszawy
Długość: 1600 m
Zakres numerów: 3-110

Ulica Wiktorska – ulica położona na Mokotowie łącząca ulicę Wołoską z Puławską.

HistoriaEdytuj

Nazwa pochodzi od imienia Wiktora Magnusa, budowniczego kolejki grójeckiej. Została włączona w granice Warszawy w 1916 roku.

PrzebiegEdytuj

Przecznice ulicy Wiktorskiej to al. Niepodległości, Łowicka i Kazimierzowska, dodatkowo w kierunku północnym odchodzą od niej ulice: Bałuckiego, Wiśniowa, Kraushara, Lipskiego, a w kierunku południowym: Piłkarska i Drużynowa. Dawniej planowano także poprzeczną ulicę Iłżecką. Ulica nie ma przedłużenia z żadnej strony. Ulica jest jednokierunkowa, w kierunkach od Wołoskiej i od Puławskiej do alei Niepodległości.

OtoczenieEdytuj

Przy Wiktorskiej znajduje się m. in: jeden z oddziałów Wydziału Obsługi Mieszkańców, Wydział Ochrony Środowiska, Wydział Zasobów Lokalowych Urzędu dzielnicy Mokotów, oraz niektóre delegatury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Mieszczą się na tej ulicy też przedszkola, szkoła podstawowa, szkoła muzyczna, licea (VI Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Rejtana, XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego), Biblioteka Publiczna nr 107 i Czytelnia Naukowa nr 4 dzielnicy Mokotów.

U zbiegu z aleją Niepodległości znajduje się południowe wejście do stacji metra Racławicka. Nie odbywa się niej żaden ruch autobusowy czy tramwajowy.

Linki zewnętrzneEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię