FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Mokotowie. Zobacz też: Wiśniowa (ulica w Wesołej) i Wiśniowa (przystanek).
Wiśniowa
Stary Mokotów
Mokotów
Wisniowa.jpg
Ulica Wiśniowa
Okres powstania: bd.
Długość: 1 200 m
Zakres numerów: 6-63

Ulica Wiśniowa - ulica położona na terenie Starego Mokotowa. Usytuowana jest jest między Batorego a Wiktorską, zorientowana w kierunku północ-południe. Przecznicami ulicy są Rakowiecka, Narbutta, Melsztyńska, Madalińskiego, Różana, Dąbrowskiego i Odolańska.

Ulica Wiśniowa nie stanowi jednego ciągu komunikacji samochodowej, ale zanika pomiędzy Melsztyńską a Różaną. Za Madalińskiego w stronę południową istnieje jeszcze przejezdny fragment Wiśniowej, ale kończy się on ślepo przed Różaną. Na całej długości dostępne są ciągi piesze. Na odcinku pomiędzy Narbutta a Rakowiecką obowiązuje ruch jednostronny (w stronę północną).

Przy Wiśniowej mieszczą się m.in.: Państwowe Muzeum Geologiczne, Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej, Izba Dziecka Komendy Stołecznej Policji, LXXX Liceum Ogólnokształcące im. Leopolda Staffa, Ambasada Republiki Malty, Ambasada Wschodniej Republiki Urugwaju oraz Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1. Przy ul. Wiśniowej jest także skwer Słoweński.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię