FANDOM

Villardczyków
Kabaty
Ursynów
Ulica Villardczyków (by BartekBD)
ulica Villardczyków (rejon ul. Telekiego)
Okres powstania: II połowa lat 90. XX wieku
Długość: 300 m
Zakres numerów: 1-31

Ulica Villardczyków – ulica położona na osiedlu Kabaty, w dzielnicy Ursynów. Biegnie od ulicy Karola Borsuka do ulicy Pala Telekiego.

Ulica rozpoczyna się skrzyżowaniem z ulicą Karola Borsuka. Biegnąc na zachód, przekracza ulicę Plakatową (jako plac Keresztes-Fischera), kończąc bieg przy ulicy Pala Telekiego. Jest dostępna dla samochodów na całym odcinku.

Patroni ulicyEdytuj

Nazwa ulicy Villardczyków została nadana w lutym 1998 roku. Nawiązuje i przypomina, że Villardczycy to absolwenci Liceum Polskiego im. Cypriana Norwida w Villard de Lans (czyt. [vilaʁdəˈlɑ̃], przybliżona transkrypcja w ortografii polskiej wilardy), miasta koło Grenoble. Ulicę, przy której było to liceum, nazwano Rue du Lycée Polonais Cyprian Norwid. Profesorowie i uczniowie tego liceum walczyli bohatersko w czasie II wojny światowej z Niemcami o wyzwolenie Francji, Belgii i Holandii. Polskie Orlęta z Villard de Lans spoczywają w Villard de Lans na polskim cmentarzu wojennym. Kopię cudownego obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej umieszczono jako dziękczynne Votum w kościele parafialnym w Villard de Lans, a pamięć o polskich Villardczykach uhonorowano tablicą umieszczoną na ścianie gmachu dawnej szkoły.

Komunikacja miejskaEdytuj

Ulicą nie kursują linie komunikacji miejskiej, jednakże dojazd jest tutaj możliwy wszystkimi autobusami, które zatrzymują się na na przystankach Małej Łąki (dla zachodniej części) oraz Raabego (dla wschodniej części).

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię