FANDOM

Samuela Twardowskiego
Marymont-Potok
Żoliborz
Twardowskiego
ul. Twardowskiego
Okres powstania: lata 40. XX wieku
Długość: 275 m
Zakres numerów: 3-23

Ulica Samuela Twardowskiego – długa na około 275 metrów ulica położona na Żoliborzu, w obszarze Marymont-Potok. Biegnie na południowy zachód od ulicy Marii Kazimiery, łącząc ją z ulicą Gawińskiego.

Ulica Twardowskiego jest wewnętrzną uliczką osiedla Marymont. Posiada jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Rozpoczyna swój bieg skrzyżowaniem z ulicą Marii Kazimiery skąd biegnie na zachód, a następnie na południowy zachód, krzyżując się z ulicami Dembińskiego i Opalińskiego. Kończy się, skręcając w ulicę Gawińskiego.

Ulica powstała tuż po II wojnie światowej, jednak już w latach 30. istniała w jej miejscu droga gruntowa łączącą ulicę Marii Kazimiery z przyszłą ulicą Opalińskiego i krzyżująca się z ulicą Dembińskiego. Według przedwojennych planów ulica Twardowskiego miała biec do Gdańskiej, krzyżując się z ulicami Dembińskiego, Opalińskiego, Gawińskiego, Canaletta i Grotowskiego. Ulica Grotowskiego nigdy nie powstała, pozostałe plany zostały jednak zrealizowane. Ulica Kanaletta (później: Canaletta) istniała jeszcze do lat 80., kiedy to układ drogowy na Marymoncie zmieniła budowa Trasy AK.

Zabudowa ulicy składa się wyłącznie z domów jednorodzinnych.

Nazwa ulicy upamiętnia Samuela Twardowskiego – jednego z najwybitniejszych polskich poetów barokowych.

W sieci Wikii

Losuj Wikię