FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Twardowska.
Twardowska
Stare Bielany
Bielany
Twardowska (2)
ul. Twardowska (rejon ul. Lesznowolskiej)
Okres powstania: ok. 1930 roku
Długość: 450 m
Zakres numerów: 1-23

Ulica Twardowska – długa na około 450 metrów uliczka na Starych Bielanach w dzielnicy Bielany. Biegnie między ulicami Barcicką a Marymoncką, południowym skrajem Lasku Lindego.

Okolice ulicy Twardowskiej znalazły się w granicach Warszawy około roku 1930. Według pierwszych planów ulica ta jednak miała biec prostopadle do biegu, który nadano jej później i tego, który zachowano do dzisiaj. Tam też, w rejonie ulic Twardowskiej i Grębałowskiej w 1932 odbyła się wystawa Tani Dom Własny, gdzie zaprezentowano nowe technologie budowy małych domków jednorodzinnych. Specjalnie na nią postawiono 21 domków, które kosztowały od 15 do 45 ówczesnych pensji urzędniczych. Wystawę odwiedziło 30 000 osób ([1]), w tym prezydent Ignacy Mościcki. Wyróżniony został dom projektanta Millera, przy ul. Karskiej 7, który zbudowano w 27 dni. Z wówczas postawionych domów do dziś przetrwało kilka.

Swój bieg rozpoczyna na zachodzie skrzyżowaniem z Marymoncką, po czym biegnie w kierunku zachodnim przecinając kolejno ulice Cegłowską, Lesznowolską, Karską, Zuga oraz Szaflarską. Kończy się skrzyżowaniem z Barcicką.

Przy ulicy Twardowskiej 23 mieści się Przedszkole nr 97.

GaleriaEdytuj