FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy na Targówku. Zobacz też: Ulica Syrokomli w Wesołej.
Władysława Syrokomli
Bródno
Targówek
Syrokomli
Ulica Syrokomli
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 600 m
Zakres numerów: 1-39a

Ulica Władysława Syrokomli – długa na 600 metrów ulica osiedlowa na Bródnie, w dzielnicy Targówek. Biegnie od Oliwskiej na zachodzie do Bolesławickiej na wschodzie.

Patronem ulicy jest Władysław Syrokomla – dokładniej jest to pseudonim literacki Ludwika Kondratowicza herbu Syrokomla, polskiego poety i tłumacza. Co ciekawe, całkiem niedaleko od ulicy Syrokomli znajduje się ulica Ludwika Kondratowicza – tak więc na jednym osiedlu Bródno mieszczą się dwie ulice upamiętniające tą samą osobę. Ulica Syrokomli znajduje się także w Wesołej.

Tereny, na których mieści się współczesna ulica Syrokomli zostały przyłączone do Warszawy w latach 20. XX wieku, sama ulica pojawia się na planach z 1924 ([1]) w dzielnicy Nowo-Bródno, odchodząc od Białołęckiej. Międzywojenne plany pokazują także ulicę Kondratowicza. Charakter ulicy zmienił się wraz z budową osiedla Bródno, w latach 70. XX wieku uliczka została skrócona i nadano jej charakter typowo osiedlowy.

Ulica rozpoczyna swój bieg skrzyżowaniem z Oliwską, po czym biegnie na wschód przecinając Odrowąża i Ogińskiego. Kończy się skrzyżowaniem z Bolesławicką.

Przy ul. Syrokomli 26 znajduje się przedszkole nr 123 "Ocean Marzeń", a przy ul. Syrokomli 32 znajduje się Krajowe Centrum Osteoporozy.

GaleriaEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię