FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Stryjeńskich.
Stryjeńskich
Kabaty, Natolin
Ursynów
Ulica Stryjeńskich w Warszawie 2016
ul. Stryjeńskich (2016)
Okres powstania: lata 70. XX wieku
Długość: 1 500 m
Zakres numerów: 1-21

52° 8.194' N 21° 3.016' E

Ulica Stryjeńskich - ulica położona na Kabatach i Natolinie w dzielnicy Ursynów. Łączy ul. Wąwozową z ul. Płaskowickiej.

Nazwa ulicy upamiętnia czterech artystów o tym samym nazwisku, czyli Aleksandra Stryjeńskiego, Karola Stryjeńskiego, Tadeusza Stryjeńskiego i Zofię Stryjeńską.

PrzebiegEdytuj

Ulica rozpoczyna swój bieg na południu od skrzyżowania z ulicami Rybałtów, Wąwozową i Wełnianą, po czym biegnie na północ, przecinając ulice Przy Bażantarni, Małej Łąki, Moczydłowską, Belgradzką, Kazury i Na Uboczu, i kończy swój bieg rondem Dereniowa na skrzyżowaniu z Płaskowickiej i Dereniową.

HistoriaEdytuj

Ulica po raz pierwszy pojawia się na mapach z 1980 roku[1]. Na mapach z 1978 południowy fragment jest podobny do dzisiejszego, ale nie znajduje się na niej nazwa. Ulica nie dochodziła też do ul. Płaskowickiej[2].

Niezrealizowane zwężenie ulicy w 2016Edytuj

W 2016 roku mieszkańcy Ursynowa zgłosili projekt w ramach budżetu partycypacyjnego, który zakładał zwężenie ulicy na całej długości do jednego pasa w każdym kierunku, stworzenie pasów rowerowych na jezdniach w obu kierunkach, pasu zieleni po środku oraz wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na wysokości ulic Małej Łąki i Jaworowej[3].

Lokalne stowarzyszenie Projekt Ursynów postulowało o wstrzymanie inwestycji, która wcale nie miała poprawić bezpieczeństwa na ulicy oraz poczekanie do rozpoczęcia budowy i otwarcia kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy oraz ul. Korbońskiego i Rosnowskiego, które zwiększą ruch na Ursynowie[4].

26 kwietnia odbyło się spotkanie konsultacyjne mieszkańców z przedstawicielami Zarządu Dróg Miejskich[5]. W lipcu 2016 podjęto decyzję, że projekt nie zostanie zrealizowany[6].

OtoczenieEdytuj

Przy Stryjeńskich znajdują się:

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Plan Warszawy z 1980-1981 r. (PPWK - wyd. 3-4), udostępnione na stronie Trasbus
  3. Ulica Stryjeńskich - zwycięski projekt z II edycji. Budżet Partycypacyjny, dostęp: 30 kwietnia 2016
  4. UL. STRYJEŃSKICH – ARMAGEDON SZYKOWANY DLA KIEROWCÓW POŁUDNIOWEGO URSYNOWA. passa.waw.pl, 30 marca 2016, dostęp: 30 kwietnia 2016
  5. Czterogodzinna awantura o ulicę Stryjeńskich. TVN Warszawa, 20 kwietnia 2016, dostęp: 30 kwietnia 2016
  6. Ursynów. Na Stryjeńskich bez zmian. Na co innego się umawialiśmy. Gazeta Stołeczna, 20 lipca 2016