FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Rzymowskiego.
Wincentego Rzymowskiego
Służew
Mokotów
Rzymowskiego (ulica)
Ulica Rzymowskiego, widok na węzeł z ul. Puławską (2016)
Okres powstania: początek lat 60. XX w.
Długość: 1800 m
Zakres numerów: 17-49, 18-38

Ulica Wincentego Rzymowskiego znajduje się na Służewie na Mokotowie, rozpoczyna się przy węźle z ul. Puławską oraz Doliną Służewiecką.

Następnie kieruje się na północny-zachód i przecina ulice Pallutha, Modzelewskiego, Gotarda oraz Cybernetyki. Swój bieg kończy na rondzie Unii Europejskiej, jej przedłużeniem jest ul. Wołoska, a prostopadle przecinają ją ul. Młynarska i al. Wilanowska.

Ulica jest fragmentem drogi krajowej nr 7, kursują nią autobusowy, a u zbiegu z ul. Puławską znajduje się pętla Wyścigi. W pobliżu północnego krańca znajduje się Galeria Mokotów.

Powstała w na początku lat 60. XX wieku, w ramach budowy osiedla mieszkaniowego (tzw. osiedla prototypów) dla Służewca Przemysłowego. Początkowo istniał tylko jej jednojezdniowy odcinek od Marynarskiej do Gotarda. Ulicę poszerzono i wydłużono do Puławskiej na początku lat osiemdziesiątych[1].

Rzymowskiego 3

Ulica Rzymowskiego (rejon ul. Gotarda)

Patronem ulicy jest Wincenty Rzymowski, polski minister kultury i sztuki (1944-1945) i minister spraw zagranicznych (1945-1947).

Przy Rzymowskiego znajdują się:

CiekawostkiEdytuj

  • W budynku przy ulicy Rzymowskiego 17 mieszkał komendant główny policji Marek Papała, który został zastrzelony przez nieznanego sprawcę, 25 czerwca 1998 około godziny 22:00 właśnie pod tym domem. Sprawca oddał strzał w głowę z pistoletu z tłumikiem.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Historia budowy Węzła Rzymowskiego na ursynow.org.pl

W sieci Wikii

Losuj Wikię