FANDOM

Disambig
Ten artykuł dotyczy ulicy na Mokotowie i Ursynowie. Zobacz też: ulica Rolna w Wesołej.
Rolna
Służew, Stary Imielin
Mokotów, Ursynów
Rolna
ul. Rolna (rejon Wałbrzyskiej)
Okres powstania: bd.
Długość: północny: 850 m
południowy: 250 m
razem: 1 100 m
Zakres numerów: 23-193

52° 10.498' N 21° 1.587' E

Ulica Rolna – ulica położona na Mokotowie i Ursynowie, biegnąca odcinkami od ul. Wałbrzyskiej do al. Wilanowskiej (część północna, 850 metrów) oraz od ul. Makolągwy do ul. Płaskowickiej (część południowa, 250 metrów).

HistoriaEdytuj

Ulica istniała już na początku XX wieku, gdzie pełniła funkcję traktu łączącego Imielin i Moczydło.

Po raz pierwszy bieg ulicy został przerwany w jej północnej części w 1974 roku przez budowę osiedla Służew nad Dolinką[1] - wówczas ulica podzieliła się na fragment od al. Wilanowskiej do ul. Wałbrzyskiej oraz od ul. Bacha do Moczydłowskiej.

5 listopada 2015 roku 300-metrowy odcinek ul. Rolnej biegnący na zachód od ul. Moczydłowskiej przemianowano na ulicę Gminną, a odcinek od ul. Gminnej do ul. Płaskowickiej utracił swoją nazwę i nie nadano mu nowej.

Z powodu obu zmian długość południowego odcinka spadła z 1 800 na 250 metrów[2]. Od tamtej pory ulica jedyną przecznicą północnej części ulicy jest ul. Niedźwiedzia, a ursynowskiejul. Pustułeczki.

OtoczenieEdytuj

Przy ul. Rolnej, pod skrzyżowaniem z Wałbrzyską mieści się stacja metra Służew, a pod całą długością północnego odcinka ulicy biegnie tunel metra. Wzdłuż północnej części ulicy biegnie ścieżka rowerowa. W latach 20072013 przy Rolnej 175a/b mieściła się Ambasada Republiki Serbii.

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Plan Warszawy z 1975 roku, wyd. PPWK
  2. Uchwała nr XVIII/443/2015 rady miasta