Fandom

Warszawikia

Ulica Redutowa

5345 stron w Warszawikii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Redutowa i Zajezdnia autobusowa Redutowa.
Redutowa
Ulrychów
Wola
Redutowa.JPG
ul. Redutowa (rejon ul. Wolskiej)
Okres powstania: lata 20. XX wieku
Długość: 1 125 m
Zakres numerów: 8-52

Ulica Redutowa – długa na ponad 1,1 kilometra ulica położona na Woli, w rejonie Ulrychów. Biegnie z południa na północ, łącząc ulicę Wolską z Jana Olbrachta (z którą tworzy rondo ks. M. Krygiera). Krzyżuje się kolejno z ulicami Nakielską, Pustola, Batalionu Zośka i Krysta. Posiada jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Ulica Redutowa powstała w latach 20. XX wieku – wówczas zamykała od zachodu teren wolskiego cmentarza prawosławnego. Biegła od ulicy Wolskiej do ulicy Pustola, która z kolei zamykała teren cmentarza od północy. Przedłużenie ulicy do Jana Olbrachta było planowane od 1935 roku, a zrealizowane już po wojnie, w latach 50.. W 1964 roku ulicę przebudowano – stała się ona arterią łączącą ulicę Wolską z Górczewską (przez Jana Olbrachta). Wcześniej tę funkcję pełniła ulica Sowińskiego, jednak ze względu na to, że przebiegała ona przez Cmentarz Wolski, zdecydowano się przenieść z niej ruch na Redutową. W tym samym roku ulicą wyruszył pierwszy autobus – była to nowa linia 159. Jej kraniec na Redutowej został wybudowany przy współudziale okolicznych mieszkańców.

Nazwa ulicy pochodzi od Reduty nr 56, zwanej Redutą Wolską, Redutą Sowińskiego lub Fortem Sowińskiegozabytkowego dzieła fortyfikacyjnego położonego u zbiegu Redutowej i Wolskiej.

Najważniejsze obiektyEdytuj

W sieci Wikii

Losuj Wikię