FANDOM

Rapperswilska
Saska Kępa
Praga Południe
Rapperswilska 03
ul. Rapperswilska
Okres powstania: bd.
Długość: 165 m
Zakres numerów: 4-30

Ulica Rapperswilska – ulica osiedlowa w powojennej części Saskiej Kępy. Na większości planów ulica funkcjonuje jako Raperswilska.

Nazwa ulicy pochodzi od miasta Rapperswil w Szwajcarii, w kantonie Sankt Gallen nad jeziorem Zuryskim. W roku 1869 W. N. Plater założył tam, w średniowiecznym zamku, Muzeum Narodowe Polskie zawierające pamiątki i materiały dotyczące emigracji oraz polskie dzieła sztuki. Dobra te zostały oddane na własność Narodowi w 1881 roku. Materiały te sprowadzono w 1927 roku do Warszawy i przekazano Muzeum Narodowemu oraz Bibliotece Narodowej, niestety najwartościowsze spłonęły w 1939 i 1944 roku lub zostały rozgrabione.

Ulica Rapperswilska planowana była jako ulica znacznie większa i przejezdna, od al. Stanów Zjednoczonych do ulicy Brukselskiej, na wschód od niej miała przebiegać ulica Haska.

Obecnie to niewielka uliczka rozpoczynająca się od Argentyńskiej, stykająca się z Kanadyjską, kończąca swój bieg ślepo przed aleją Stanów Zjednoczonych. Zabudowana domami jedno- i wielorodzinnymi.

W sieci Wikii

Losuj Wikię